Anna Wilsby

Hej! Grattis till att ni väntar barn och vad bra att ni väljer att...

Profylax

Efterkontrollen

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Efterkontrollen

Inläggav Skumpan 17 sep 2007, 23:37

När gör man en efterkontroll av ens underliv? :D Jag har inte blivit upplyst om det och nu har de ju gått 11 veckor sen förlossningen. Allt känns ju bra därnere, men de stramar ju lite vid samlag...men jag är inte orolig, de går nog över sen. Måste man gå på sånt, och VART gör man de? 8) Jag har ingen koll..................
Bild[
Användarvisningsbild
Skumpan
Alltid online

Inläggav Jenima 17 sep 2007, 23:40

jag blev kallad efter 6 veckor... gjorde det på mvc.. du bör nog ringa dit och kolla upp det för dom vill ju diskutera preventivmedel oxå.
Jenima

Inläggav Skumpan 18 sep 2007, 12:10

ojdå....kanske är bäst att kolla upp dedär! :) jag har inte fått nån kallelse iaf...och preventivmedel vill man ju ha sen när samlivet kommer igång igen....annars kan de ju bli bebis igen :shock: och de vill jag inte just nu :D ...haha....tidigare åt jag p piller i många år så de vill jag inte ha igen för de tog så lång tid att bli gravid sen....vilket preventivmedel rekomenderar du??
Bild[
Användarvisningsbild
Skumpan
Alltid online

Inläggav MissGanja 18 sep 2007, 12:41

Hmm.. svårt.. Själv äter jag minipiller (brukar man få om man ammar). Men jag åt Cerazette även innan i flera år eftersom jag är rökare och jag kan inte äta vanliga p-piller, hela min kropp blir förstörd då.

Men prata med BM så kan ni nog komma på vilket preventivmedel som passar dig!
BildBild
MissGanja
Alltid online

Inläggav Skumpan 18 sep 2007, 12:58

så sant!...olika medel passar olika kvinnor :D
Bild[
Användarvisningsbild
Skumpan
Alltid online

Inläggav Camilla 18 sep 2007, 14:27

Vad gör dom på efterkollen egentligen?
Bild
Användarvisningsbild
Camilla
Alltid online

Inläggav Skumpan 18 sep 2007, 15:07

kollar så att underlivet ser bra ut, att de läkt och dragit ihop sig som de ska.sen pratar man om vilket preventivmedel man ska använda om man vill ha nåt :)
Bild[
Användarvisningsbild
Skumpan
Alltid online

Inläggav fia-lotta 18 sep 2007, 15:10

på min efterkoll gjorde jag ingen gyn undersökning... trodde jag skulle det, men hon frågade om allt kändes bra och om det gick bra när vi hade sex och så....
och eftersom jag inte tyckte det behövdes, så gjorde vi ingen... ganska skönt... =)

Skumpan: jag har valt p-ring som jag nu sitter och väntar på att få sätta in... jag frågade om det tog lång tid att bli gravid om man använde den, men hon sa att det skulle sätta igång direkt.... så därför blev det den...
plus att man inte behöver tänka på den, mer än att man ska ta ut den efter tre veckor och sen sätta i den efter en vecka igen....
(jag glömmer alltid ta piller... =)
men jag kan inte säja om det är bra eller inte för jag väntar ju som sagt på mensen... (om den nu kommer) :shock:
Bild
Användarvisningsbild
fia-lotta
Alltid online

Inläggav Skumpan 18 sep 2007, 15:17

en fråga om p-ring:vart ska den sitta?och hur tar man ut/in den?? :shock: jag utgår från att den sitta upp i muttan..då måste den väl kännas???????hmmm... 8)
Bild[
Användarvisningsbild
Skumpan
Alltid online

Inläggav fia-lotta 18 sep 2007, 15:22

haha... ja man "trycker" in den... dom säjer att den inte ska kännas varken av dig eller respektive... har en kompis som använder det och hon är supernöjd...
jag kan inte säja om det är svårt att ta in och ut den... har ju inte testat...
det var min första reaktion också... hur f*n får man ut den!!!
men det var tydligen inte så svårt..... =)

har förresten svarat dig på min tråd... första smakis-måltiden!
Bild
Användarvisningsbild
fia-lotta
Alltid online

Nästa

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm