-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Efterkontrollen
25 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
EfterkontrollenNär gör man en efterkontroll av ens underliv?
[
ojdå....kanske är bäst att kolla upp dedär!
[
Hmm.. svårt.. Själv äter jag minipiller (brukar man få om man ammar). Men jag åt Cerazette även innan i flera år eftersom jag är rökare och jag kan inte äta vanliga p-piller, hela min kropp blir förstörd då.
Men prata med BM så kan ni nog komma på vilket preventivmedel som passar dig!
på min efterkoll gjorde jag ingen gyn undersökning... trodde jag skulle det, men hon frågade om allt kändes bra och om det gick bra när vi hade sex och så....
och eftersom jag inte tyckte det behövdes, så gjorde vi ingen... ganska skönt... =) Skumpan: jag har valt p-ring som jag nu sitter och väntar på att få sätta in... jag frågade om det tog lång tid att bli gravid om man använde den, men hon sa att det skulle sätta igång direkt.... så därför blev det den... plus att man inte behöver tänka på den, mer än att man ska ta ut den efter tre veckor och sen sätta i den efter en vecka igen.... (jag glömmer alltid ta piller... =) men jag kan inte säja om det är bra eller inte för jag väntar ju som sagt på mensen... (om den nu kommer)
haha... ja man "trycker" in den... dom säjer att den inte ska kännas varken av dig eller respektive... har en kompis som använder det och hon är supernöjd...
jag kan inte säja om det är svårt att ta in och ut den... har ju inte testat... det var min första reaktion också... hur f*n får man ut den!!! men det var tydligen inte så svårt..... =) har förresten svarat dig på min tråd... första smakis-måltiden!
25 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
|

[