Madeleine Kil...

Det är vanligt med tryck nedåt och du anger orsaken själv. Det har...

Barnmorskan

Emma Ultraljudsklinik i Malmö

Frågor och tankar om bebisen i magen. Ladda upp din ultraljudsbild här

Emma Ultraljudsklinik i Malmö

Inläggav godisfia 14 jul 2011, 15:00

Halloj!

Är det någon som har varit på Emma kliniken i Malmö? Vad har ni då gjort för något ultraljud och var det värt det? Fick ni fina bilder och en upplevelse utöver det vanliga (dom vanliga ultraljuden som man erbjuds gratis)?

Är det något som ni rekommenderar?
Bild
Bild
godisfia
Stammis

BF: 120111

Re: Emma Ultraljudsklinik i Malmö

Inläggav BexochFredrik 14 jul 2011, 15:43

Hej! Jag rekommenderar verkligen det.
Vi var där när jag var gravid på "könsultraljud 3D/4D" Men det var såååå mycket mer än de. Dom gick igenom allt på henne från topp till tå. Frågade vi något visade hon exakt vad det var vi frågade. Och hängde inte min sambo med så gick hon tillbaka och visade igen. STOR skärm var det man tittade på.
Helt underbar upplevelse tyckte jag och man fick många fina bilder. Tror att vi var där när jag jag var i vecka 23.
Tyckte att det var värt varenda krona och vi ska absolute dit om vi får en till. Hon vi hade hette Mette Bang. Hon är dansk men JÄTTE bra.

För oss var det en JÄTTE skillnad på det på Emma och det vi fick på sjukhuset.

Hoppas att allt går bra.
Kram
Bild

Bild

http://minbebis.com/blogg/familjenwahlgren/

Medicinsk Abort v.14, allvarliga fel på vårt levande foster (16/11-11)
Mf 19/12-11 v.5
Användarvisningsbild
BexochFredrik
Alltid online

BF: 121031
Status: Gravid med nr. 2 =)

Inläggav godisfia 15 jul 2011, 17:33

Ok, tack för tipset! Fast i v23 visste ni väl redan könet? Eller ni hade inte fått reda på det ännu? Fast jag förstår att du menar att man kan gå dit fast man redan vet könet. Men det verkar som om dom gör flera olika slags ultraljud. Lite förvirrande.

Det blir kanske att vi bokar ändå! Frågan är bara till vad! Vi får väl läsa på lite mer, fast det verkar vara ont om tider, så bäst att inte fundera för länge.
Bild
Bild
godisfia
Stammis

BF: 120111

Inläggav BexochFredrik 16 jul 2011, 00:31

På sjukhuset så dom bara VÄLDIGT snabbt till oss när vi frågade (dom var jättestressade gjorde hela undersökningen på 10 min istället för 30min!) "Ni ser själva vad som sticker upp där"
Både jag och min sambo frågade dom om hon antydde att det var en kille. Vi tänkte att i vecka 18 är där väll ändå inget som sticker upp så tydligt. Hon svarade ja men att det kunde men ju inte se förrän vecka 25. Jag hade fått känslan av att det var en tjej redan från början så jag blev lite paff. Därför beställde vi ett "könsultraljud" på emma. Och mycket riktigt det var en tjej :)
Jag tycker definitivt att ni ska boka =)
Bild

Bild

http://minbebis.com/blogg/familjenwahlgren/

Medicinsk Abort v.14, allvarliga fel på vårt levande foster (16/11-11)
Mf 19/12-11 v.5
Användarvisningsbild
BexochFredrik
Alltid online

BF: 121031
Status: Gravid med nr. 2 =)

Inläggav Lussefia 16 jul 2011, 08:28

vi gjorde ett tidigt UL på Emma kliniken i malmö, jag tyckte att de va jätte bra. skulle vilja göra ett 3d/4d med men sambon ville inte veta könet. men ut kom världens underbaraste kille...så nästa gång ska vi göra 3d/4d :D har hört många som är nöjda med emma kliniken!
Lussefia
Alltid online

BF: 101104
Status: Sambo, förlovad, Underbar son

Inläggav Floffi 06 aug 2011, 09:09

Jag kan varmt rekommendera Emma Ultraljudsklinik! Vi var där i veckan för tidigt ultraljud (vecka 9). Rörsjöstaden är ju lite ruggiga kvarter tycker jag, så jag blev så väldigt positivt överraskad när jag kom innanför dörren! Så trevligt mottagande och mysiga lokaler!

Undersökningsrummet var jättemodernt och utrustningen kändes väldigt up-to-date med plasmatv på väggen och allt.

Barnmorskan som gjorde undersökningen var lite äldre och mycket förtroendeingivande.

Vi fick också helt suvernt bra bilder - skarpa och tydliga. Ingen tvekan om vad som syntes på bilderna!
Bild
Floffi
Alltid online

BF: 120310

< Återgå till Bebisen i magen & ultraljud

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm