-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
En fråga om bristningar
18 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: En fråga om bristningarJag har madelolja men jag tycker det blir så kladdigt med oljor.. helst eftersom jag smörjer mig innan jag ska sova. Just weledas olja står ju att den ska motverka bristningar så det gör mig lite skeptisk. Finns en affär här som heter Babykoncept som är jättefin och bra på alla sätt men att de säljer en olja som ska motverka bristningar känns ju lite b eftersom de som driver butiken är erfarna BVC sköterskor och de borde ju verkligen veta vad som funkar.. Jag smörjer mig med babyolja istället för förberedelseolja, ingen aning om det har någon funktion men man kan ju alltid testa!
Re: En fråga om bristningarnär brukar bristningar dyka upp normalt i en graviditet ?
jag är strax i 7e månaden men har ingenting än
Re: En fråga om bristningarMina dök upp sista veckorna och blev bara fler och fler. Hade absolut ingenting innan vecka 38 typ, sen blev det massor! Så man vet aldrig, de kan komma över en natt!
Re: En fråga om bristningarMina dök upp när magen började växa, så typ v.17-18 kom dom. Har extremt känslig hud. Som tur är så bryr jag mig inte, eller jag använder gärna något som döljer magen, men jag störs inte överdrivet mycet av dom
![]()
Re: En fråga om bristningarJag började få bristningar rätt tidigt. Typ runt vecka 15 tror jag att jag upptäckte den första. Jag har smort med Weledas havandeskapsolja och Body shops cocoa butter och coco butter men de kommer ändå.
Man kan smörja sig fördärvad, det har tyvärr ingen betydelse för om det kommer bristningar sedan iaf. Det är hormonellt. Vissa får dem tidigt och andra får dem sista veckan. Man kan faktiskt även få dem av att gå NER i vikt. Det bästa är nog bara att bli vän med dem.
Re: En fråga om bristningarHey girls!
Dom sager ju att bristnigar beror pa hormonerna. Och att aven det kan vara arftligt. Jag fick inga bristningar med forsta barnet. Jag smorde med en helt underbar kram fran "great mothers goods". Bara naturliga oljor och utan konserveringsmedel. Jag var helt manisk med mitt smorjande, morgon och kvall pa mage, brost, rumpa och lar. hahaha Jag gick sakert igenom 8 burkar av min kram, men det skiter jag i, det kandes skont. Gick runt som en oljad al i 9 manader och jag kor med samma den har gangen sa vi far se. Det far bara eller brista helt enkelt! Kram! Anna
Re: En fråga om bristningarDet verkar vara lite av ett lotteri men för mig funkade det iaf, födde i v. 42 +5 och magen var enorm! Nu har magen dragit ihop nästan helt och hållet och inte en enda bristning. Smorde med Weledas havandeskapsolja men som sagt det beror på andra saker också. Min mamma fick inte heller några direkta bristningar.
Re: En fråga om bristningarJag har smörjt mig med olja båda mina grav. det har kännts skönt. Fick inga bristningar
och magen drog ihop sig snabbt efteråt. Däremot fick jag bristnigar på insidan av brösten som på två dagar efter förlossningen gick upp två storlekar ( började med B kupa innan grav. och slutade med E kupa efter förlossning) men jag klagar inte de har blekts bort och syns mest av mig själv Denna gång är magen större så vi får väl se vad som händer..
18 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
|