Teresa Hellgren

Hej Soha! Koffein finns det i choklad, men främst i mörk choklad....

Kostrådgivare

En konstig fråga!

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

En konstig fråga!

Inläggav ciccil 28 nov 2010, 10:21

Hej!

Fick igår på bim -2 veta att jag är gravid. Vi är självklart jätte glada men det är ändå svårt att sluta tänka på när vi i våras hade ett MA. När jag fick MA så mådde jag bra i alla 12 veckor, enda skillnaden på mig var att mina bröst var ömma. Nu har jag de senaste dagarna känt mig lite bakfull. Lite lätt illamående och vill bara ha mat hela tiden... Kan det finnas något samband mellan inga symtom och missfall? Hoppas någon har någon klok fundering om detta!

Kram på er alla
ciccil
Stammis

Re: En konstig fråga!

Inläggav AnKa78 28 nov 2010, 12:00

Hm, vet inte, alla graviditeter är ju olika men jag har samma erfarenheter som du. Fick missfall i v.9 för ett år sen och i den korta graviditeten hade jag endast ömma bröst och vanliga PMS bekymmer. Nu i denna graviditet mådde jag konstant illa mellan v.6-v.12 ungefär. Gick ner 2kg.
Intressant fundering....
MF 091203
Bild
Bild
Användarvisningsbild
AnKa78
Alltid online

Inläggav Danem 28 nov 2010, 13:29

Nej det finns inget samband mellan symptom och missfall, varje graviditet är olika.

Min första graviditet hade jag massor av symptom och kände mig verkligen gravid redan före jag ens hade gått förbi mensen och det höll i sig länge, kände mig gravid hela graviditeten.
Den här gången däremot har jag inte märkt av det ett dugg förutom utebliven mens!
Trots sparkar och buffar mot handen så hade jag svårt att förstå att jag var gravid för jag kände mig inte alls gravid, efter ultraljudet hade jag fortfarande svårt att tro det och än idag i vecka 35+5 har jag lite svårt att förstå det trots att bebisen är svår att missa nu :wink:
Men jag känner mig fortfarande inte gravid som jag gjorde förra gången haha

Stort grattis till graviditeten! :)
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild

MIN FANTASTISKA BLOGG!
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

Inläggav 08nin 29 nov 2010, 10:03

Håller med ovanstående. Har haft olika symptom i början av mina tre graviditeter. Det där bakfullstillståndet har jag haft själv vid två av graviditeterna. Fast i mitt fall så kunde jag knappt få ner någon mat. Inget problem jag har idag dock. :roll:

Lycka till med din bebbe! :)
Bild

MA 4 dec - 08 v 12
MF 23 nov - 09 v 8+0
Användarvisningsbild
08nin
Alltid online

Status: Stolt mamma

< Återgå till Gravid forum

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm