-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
En konstig fråga!
4 inlägg • Sida 1 av 1
En konstig fråga!Hej!
Fick igår på bim -2 veta att jag är gravid. Vi är självklart jätte glada men det är ändå svårt att sluta tänka på när vi i våras hade ett MA. När jag fick MA så mådde jag bra i alla 12 veckor, enda skillnaden på mig var att mina bröst var ömma. Nu har jag de senaste dagarna känt mig lite bakfull. Lite lätt illamående och vill bara ha mat hela tiden... Kan det finnas något samband mellan inga symtom och missfall? Hoppas någon har någon klok fundering om detta! Kram på er alla
Re: En konstig fråga!Hm, vet inte, alla graviditeter är ju olika men jag har samma erfarenheter som du. Fick missfall i v.9 för ett år sen och i den korta graviditeten hade jag endast ömma bröst och vanliga PMS bekymmer. Nu i denna graviditet mådde jag konstant illa mellan v.6-v.12 ungefär. Gick ner 2kg.
Intressant fundering....
Re: En konstig fråga!Nej det finns inget samband mellan symptom och missfall, varje graviditet är olika.
Min första graviditet hade jag massor av symptom och kände mig verkligen gravid redan före jag ens hade gått förbi mensen och det höll i sig länge, kände mig gravid hela graviditeten. Den här gången däremot har jag inte märkt av det ett dugg förutom utebliven mens! Trots sparkar och buffar mot handen så hade jag svårt att förstå att jag var gravid för jag kände mig inte alls gravid, efter ultraljudet hade jag fortfarande svårt att tro det och än idag i vecka 35+5 har jag lite svårt att förstå det trots att bebisen är svår att missa nu Men jag känner mig fortfarande inte gravid som jag gjorde förra gången haha Stort grattis till graviditeten!
Re: En konstig fråga!Håller med ovanstående. Har haft olika symptom i början av mina tre graviditeter. Det där bakfullstillståndet har jag haft själv vid två av graviditeterna. Fast i mitt fall så kunde jag knappt få ner någon mat. Inget problem jag har idag dock.
Lycka till med din bebbe!
4 inlägg • Sida 1 av 1
|