-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
En liten båt
8 inlägg • Sida 1 av 1
En liten båtMedans man sjunger låten så kan man gestikulera stänker, fiskar osv...
En liten båt blir ofta våt om magen när det stänker En liten båt blir ofta våt om magen när det stänker Jag undrar vad den tänker Den tänker att på böljan blå där simmar små små fiskar Den tänker att på böljan blå där simmar små små fiskar Jag undrar vad dom viskar Dom viskar att det finns en skatt långt ner på havets botten Dom viskar att det finns en skatt långt ner på havets botten Jag undrar vem som fått den Jo det var jag när jag fick dig för du var den där skatten Jo det var jag när jag fick dig för du var den där skatten O jag blev glad som katten
Re: En liten båtDen är jättefin, det enda jag klurar över är vart sista versen kommer ifrån, den finns inte med i någon av de sångböcker jag har och jag hade heller aldrig hört den innan jag gick med Estrid till öppna förskolan. Den är jättefin men som sagt var finns den inte med i nån av mina sångböcker.
Re: En liten båtNä, den sista versen är tillagd iefterhand tror jag, originalsången slutar med fiskarna. Texten är av Lennart Hellsing och finns bl a i "Den vita barnkammarboken", som även finns med cd, men jag är osäker på om den finns med på cdn.
8 inlägg • Sida 1 av 1
|