Madeleine Kil...

Det är en rekommendation att man inte ska äta produkter som är gjo...

Barnmorskan

En liten konstig fråga kanske

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

En liten konstig fråga kanske

Inläggav Joi&Andy 10 sep 2010, 21:28

Är i vecka 27 nu och idag har jag känt lite mindre fosterrörelser. Typ hela dagen, hon har inte alls varit lika aktiv.

Nu på kvällen tog jag av mig mina stödstrumpor, som tydligen suttit väldigt hårt runt vaderna (hälarna var så svullna så de inte syntes). Direkt efteråt började knyttet att sparka och härja.

Är detta en tillfällighet eller kan det vara så att man strypt blodtillförseln till knyttet och nu helt plötsligt blev hon helt livlig?
Blir ju orolig att man gjort ngt nu så knyttet får fel i hjärnan för minskad blodtillförsel..

Vad tror ni.. Jag känner mig helknäpp här hemma :roll:
Joi&Andy
Stammis

BF: 120713
Bor: Karlstad
Status: Mamma till Olivia född 101212

Re: En liten konstig fråga kanske

Inläggav helenaeg 10 sep 2010, 21:41

Jag tror inte att det är så men är ju ingen expert i ämnet. Stödstrumpor ska ju sitta superhårt och om det var nån fara med det skulle det nog kommuniceras ut av både mvc och apoteket.
BildBild
helenaeg
Alltid online

Status: Tove du är mitt allt

Inläggav sprallos 11 sep 2010, 07:50

Så länge stödstrumpan inte sitter runt moderkakan eller navelsträngen är det lugnt...;-)

Det var nog bara en slump. Jag upplevde att det blev aktivitet på kvällen när man lugnade ner sig generellt och satt mer still
sprallos

Inläggav Stina 11 sep 2010, 08:45

Jag tror som ovan. Ibland rör det ju sig helt otroligt mycket i magen o man undrar varför.
Men det kan ju vara så att bebis ligger på ett sådant sätt i magen att det kändes extra mycket just då.

Bra att du använder stödstrumpor!
Användarvisningsbild
Stina
Forumvärd

Status: Börja blogga på Minbebis du också!

< Återgå till Gravid forum

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm