Anna Wilsby

Hej Marie!Vad roligt att du hade glädje av boken ”Innan du föder” ...

Profylax

En magsovare. Är det farligt?

När börjar magen synas & vad får man äta? Diskutera kropp & kost!

Re: En magsovare. Är det farligt?

Inläggav Nat 06 maj 2010, 09:24

Verkar vara extremt individuellt det här med att kunna sova på mage. jag är också sådan som älskar att ligga på magen men redan i vecka 17 vaknade jag tvärt av konstig känsla när jag låg på magen och fick vända mig. Nu i vecka 22 är det stört omöjligt att ligga där ens en liten stund för det ger en stark obehagskänsla på gränsen till smärtsam. Sen får jag svårt att andas när jag ligger på magen. Antar att bebisens placering och hur moderkakan ligger också kan påverka en hel del. Min mage är extremt putig och har varit rätt länge, kanske blir värre då. Den står lixom rätt ut. :shock:
BildBild
Nat
Alltid online

Inläggav Happy 06 maj 2010, 13:25

jag har fått höra att det inte är farligt att sova på mage, man känner när det inte går längre. jag kan knappt lika på sidan normalt längre då jag tycker det är obehagligt med tryck emot magen nu
Bild

Bild
Happy
Alltid online

Inläggav laisa86 07 maj 2010, 11:04

Jag sover fortfarande på mage och nu är det bara 30 dgr kvar tills bäbisen kommer :D fast jag sover inte bara på magen, ibland vaknar jag av att jag ligger på sidan, men då vänder jag mig ganska fort tillbaka till att ligga på magen :)
Läs om min och Knuts vardag: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/

BildBild

BildBild

Bild
Användarvisningsbild
laisa86
Alltid online

BF: 120603
Status: Sambo och mamma till Knut + gravid igen

Föregående

< Återgå till Kroppen & gravidkost

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm