-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
En magsovare. Är det farligt?
13 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
En magsovare. Är det farligt?Hej!
Jag är i vecka 18 och min mage har precis börja synas. Problemet är att jag kan inte sova på annat sätt än på mage. Nu undrar jag bara om det är farligt för bebisen att ligga på mage? Jag menar, den blir inte klämd och går sönder eller nått?
Re: En magsovare. Är det farligt?Alltså, det är ju inte bra eftersom du ligger med hela din vikt på magen. Enda sättet jag kunde sova på var på sidan med 6 kuddar! Två under huvudet, två mellan benen och två längst magen. : P
Re: En magsovare. Är det farligt?Nä, det är nog ingen fara. Jag sov på magen (så gott det gick iaf) typ hela graviditeten. Till slut är det ju mer eller mindre omöjligt, men jag gjorde det in i det sista iaf!
Re: En magsovare. Är det farligt?Jag är också en som sover allra bäst på magen, väldans surt!! Dock så kan jag det om jag tex ligger på vänstersidan och drar upp högra knäet med en kudde under det och sen tippar neråt magliggandes igen,då blir det som att ligga på magen, fast kudden under det uppdragna knäet gör att det blir ett glapp emellan!
Vänta tills vi blir som badbollar i trikåer, DÅ blir det svårt att försöka sig på magposition
Re: En magsovare. Är det farligt?Förut sov jag aldrig på mage, men när jag blev gravid så började jag göra det konstigt nog:p Kan ännu sova på mage utan problem och är i vecka 28+0:p Bebisen "säger" nog till om h*n inte tycker om det:)
Re: En magsovare. Är det farligt?Du kommer att komma till en punkt när du inte kan sova på mage, det blir helt enkelt obehagligt och bebis säger till. Tills dess så är bebis så skyddad så det är ingen fara.
Re: En magsovare. Är det farligt?alltså, med tanke på att det avråds att man ska ha tajta kläder på sig för att bebisens lilla krypin trycks ihop, så kan ju inte sova på magen vara så bra..? Jag känner mig obekväm på magen nu, dels för att jag fått en rejäl kula, och att jag tänker på att det är ett liv därinne, och inte bara jag som ska vara bekväm.. tja jag vet inte, bara hur jag tänker
Re: En magsovare. Är det farligt?I v 18 så har bebis fortfarande mycket plats att röra sig på. Ligger ju väl skyddad i livmodern och kan inte skadas. Du kommer definitivt att veta när du inte kan ligga på magen eller ha för tighta kläder. Det kan göra ont nämligen och bebis kommer att knuffas. Får helt enkelt känna efter vad som känns ok.
Re: En magsovare. Är det farligt?Jag sov på mage under hela min förra graviditet i stort sett... Eller nja, den sista månaden eller så då funkade det ju inte och jag sov mer på sidan eller nästan i framstupa sidoläge.
Re: En magsovare. Är det farligt?Det är ingen fara att sova på mage. Som fler har sagt så ligger bebisen skyddad i livmodern samt så är det inte bekvämt att ligga på mage.
Ajlen: Var inte din mage så stor att det var obekvämt i vecka 18? Hur sover du nu?
13 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|