-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
En månad utan ägglossning????
5 inlägg • Sida 1 av 1
En månad utan ägglossning????Har testat med ägglossningstest sedan dag tio i menstruationscykel och testat tills jag fick min mens denna gången. INGEN ÄGGLOSSNING. Alltså en månad utan ägglossnig. Varför blir det så här???
Så var det för mig oxå!
Jag testade hela månaden, varje dag, vid samma tidpunkt! Ingen ägglossning!!!! Jag ringde till bm som rådde mig att ringa till gyn. Obs oftast är det några månader väntetid på gyn innan man får komma intill. Ringde gyn och fick efter 1,5 mån tid för vaginalt UL. Då upptäcker gynekologen att jag har en ofarlig sjukdom som heter PCO. Det är ett pärlband av omogna ägg som sitter på äggstockarna och inte vill släppa. Jag fick Pergotime att äta som ska hjälpa äggen att mogna! Två omgångar åt jag....... och nu väntar jag tvillingar!!! Ring gyn!!!!!!
Jag har läst att det är ganska vanligt att ÄL hoppar över en månad/år ungefär. Ring gyn och fråga. Antingen säger de nog åt dig att testa en månad till eller så kanske du får tid för undersökning och recept på Pergotime. Det ordnar sig ska du se!
Kram! :qaf
Efter jag slutat med p-piller fick jag mens ca varanann månad, vet inte riktigt hur länge det var mellan, men en mindre evighet var det. Ringde då gyn och fick veta att jag också lider av PCO. Fick pergotime utskrivet och har idag tagit första tabletten. Förhoppningsvis ska det hjälpa oss på traven....
Hoppas jag har lika mycket tur som Åsa-76 Grattis förresten Åsa!
5 inlägg • Sida 1 av 1
|