Anna Wilsby

Hej Anna, din fråga bör skickas till barnmorskan här på MinBebis i...

Profylax

enormt mycket flytningar...

När börjar magen synas & vad får man äta? Diskutera kropp & kost!

enormt mycket flytningar...

Inläggav sandrahallon 12 maj 2010, 11:40

Hejsan!

Är gravid i v. 19 och har så sjukt mycket flytningar :oops: :lol:

har haft mycket under hela grav. men det blir bara mer och mer... tycker det är såååå äckligt!! :roll: :oops: :shock:

någon mer som jag??
Bild

Bild
sandrahallon
Alltid online

Re: enormt mycket flytningar...

Inläggav E-mma 12 maj 2010, 12:13

Jepp, jag har också en massa flytningar... sjuuukt mycket... Riktig otrevligt är det, men det är väl bara att acceptera. Hoppas det inte blir mer bara, jag är ju än så länge bara fjortonde veckan. När satte det igång för dig?
MF v.7+6, 8/12-09

Dotter född 26/10-12

http://entillblirtill.blogspot.com/
E-mma
Alltid online

Status: Nybliven mamma till lilla Alva

Inläggav mamelie 12 maj 2010, 12:44

samma här! vecka 15 nu. de kom igång som attan vecka 13 om jag inte minns fel.
men flytningar är bra tydligen, minskar risken för infektioner och liknande. som E-mma sa, bara att acceptera! :D
12/5 2009, V 8 MA

Bild
mamelie
Alltid online

BF: 101030
Bor: Katrineholm
Status: längtansfull :-)

Inläggav helenaeg 12 maj 2010, 12:52

jag har också haft mycket hela graviditeten och det blir dessvärre inte bättre. Sen två veckor tillbaka är de mycket mer vattninga också men det är helt normalt.. Är i vecka 30 nu
BildBild
helenaeg
Alltid online

Status: Tove du är mitt allt

Inläggav Danem 12 maj 2010, 13:04

Jag hade så sen en vecka efter befruktning förra gången fram tills han var ute, den här gången har det inte kommit än men det lär ju göra det senare.

Det är vanligt och man kanske inte känner sig så fräsch hela tiden, man måste även komma ihåg att inte använda trosskydd för mycket för snippan behöver luft annars blir det lätt svampinfektioner.
Även fast det inte är så roligt att vara utan men man får sova naken och ha en handduk under sig :lol:
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild

MIN FANTASTISKA BLOGG!
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

Inläggav Minimix 14 maj 2010, 12:05

Danem hahahahaaha sova med handduk under sig! Jag dör av skratt! Jag är oxå från Kiruna förresten :wink:

Jag har oxå haft flytningar hela tiden... from att jag blev gravid och det slutar inte heller utan rinner på...monsterflytningar har jag hört att det kallas :lol:
Användarvisningsbild
Minimix
Alltid online

BF: 101121
Bor: Stockholm
Status: Snart är det kalas :-D

Inläggav *nea 14 maj 2010, 12:22

Jag hade så mycket flytningar på slutet förra gången att jag seriöst trodde att vattnet gått och åkte till förlossningen :D
När vattnet väl gick hemma ett par dagar senare fattade jag ju verkligen att det inte var det det var innan...
Det stämmer som de skrivit tidigare att det är viktigt att inte "plasta in" sig med trosskydd hela tiden, för man får lättare svampinfektion när man är gravid och nu blir det snart sommar och varmt = ökad risk. Jag kör på trosskydd i tyg (man kan sy själv eller köpa, finns massa på nätet och ibland i t ex hälsokostaffärer eller eko-inriktade affärer). Eller så kan man byta trosor ofta, fast ibland tycker jag att det nästan börjar bli blött genom byxorna...
Bild
Bild
MF 7 juli -07
MA 25 maj -07, v.12
Användarvisningsbild
*nea
Alltid online

Inläggav *nea 14 maj 2010, 12:24

Trosskydd eller bindor i tyg är föresten helt underbart efter förlossningen (om man fött vaginalt) ¨då man kan fukta dem och lägga dem i frysen och sen ta på sig som iskalla omslag. Helt underbart när man är sådär öm och svullen som man bara kan vara efter att ha klämt ut en bebis.
Bild
Bild
MF 7 juli -07
MA 25 maj -07, v.12
Användarvisningsbild
*nea
Alltid online

Inläggav sandrahallon 14 maj 2010, 18:27

mina började typ samtidigt som jag blev gravid och har ara blivit värre, fortsätter det i den här takten så kommer jag nog också tro att vattnet gått :wink: :D :oops:

gillar inte trosskydd så än så länge kör jag på att byta trosor ofta, men som du skrev *nea, känns det ibland som om det går igenom byxorna... :oops: :oops:

har extremt känsligt luktsinne och får ibland för mig att det luktar också :lol: fast min man säger att det absolut inte gör det....
Bild

Bild
sandrahallon
Alltid online

Inläggav grynet_å_jag 14 maj 2010, 18:50

Jag har också ganska mycket flytningar, kör på trosskydd men är noga med att byta ofta och jag sover utan så klart. Tycker det är lite jobbigt när man känner att det rinner!
Användarvisningsbild
grynet_å_jag
Alltid online

Status: Mamma till Nils & Theo ♥

Nästa

< Återgå till Kroppen & gravidkost

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm