Marina

Hej! Det är helt normalt att ett spädbarn har magknip dom 3-4 förs...

Fråga BVC

Ensam kille om att vilja bli Pappa?

Familjeliv, här diskuteras livet som förälder.

Ensam kille om att vilja bli Pappa?

Inläggav Timtor 07 jan 2011, 22:19

Hej, Tänkte bara höra om jag är ensam kille med att vilja ha barn? Hela min bekantskaps krets av killar tycker bara barn är dryga. Jag är 18 år och min Sambo 19. vi har varit tillsammans i snart 1 och ett halvt år. Vi har bestämt oss för att försöka skaffa barn. Alla säger dock att vi ska vänta, men det vill vi inte. Älskar barn, var barnvakt åt mina tremänningar idag, 2 tvilling flickor på halvåret. Det gör bara att man blir mer sugen på att skaffa barn. Men det känns som att jag är enda killen i min ålder som känner att jag vill bli pappa. Är jag kanske för ung?

MVH Tim. :)
Timtor
Nykomling

Re: Ensam kille om att vilja bli Pappa?

Inläggav BigSmile87 07 jan 2011, 22:47

Kul att höra att det finns killar som vill ha barn =) Det är inget man hör alltför ofta =)

Känner ni er redo och tycker att det känns rätt att skaffa barn - Go For It!
Skit i vad andra säger.. Erat liv,erat beslut =) Lycka till!
Användarvisningsbild
BigSmile87
Alltid online

BF: 110401
Status: Elias <3

Inläggav Timtor 07 jan 2011, 22:56

Tack, Det var skönt att höra att någon är på ens sida. Jo jag vet att det är vårat val, men känns ändå inte som att det bara är att tuta och köra när alla är så negativa hela tiden. Tycker ju själv att jag inte är så "ung". Min mamma var 17 när hon blev gravid med mig och tycker själv det är underbart med en mamma som bara är 36.
Timtor
Nykomling

Inläggav BigSmile87 07 jan 2011, 23:01

Åldern har egentligen inte så mkt med saken att göra =) Finns ju dom som är 25+ och är mindre mogen än någon som är i din ålder..

Visst är det gött med unga föräldrar! Min mamma var 26 när hon fick mig men då har jag ändå en storebror som är 6 år äldre än mig (jag blir 24)

Tror det bara är fördel med att va ung förälder,tänk va mycket ni kommer orka leka med barnet osv =)

Folk har alltid åsikter,oavsett ålder.. Dom ändrar sig säkert när dom märker hur säkra ni är på er sak och hur bra ni planerat och allt
Användarvisningsbild
BigSmile87
Alltid online

Inläggav Timtor 07 jan 2011, 23:10

Ja, jag hoppas det blir bra och att vi får en liten skrutt inom en snar framtid. Lycka till med din bebis också.
Timtor
Nykomling

Inläggav BigSmile87 07 jan 2011, 23:40

Jag ska hålla tummarna för er för att ni får en liten knodd snart =)

Och Tack snälla =D
Användarvisningsbild
BigSmile87
Alltid online

Inläggav Mrschiara2012 08 jan 2011, 04:01

Nej min sambo är 23 och vill också ha barn så vi försöker han har alltid velat ha barn och när han träffade mig kände han ja det ska nog bli bra och nu nästan ett år senare så känns det helt rätt och vi planerar barn och bröllop så nog finns det kilalr med som vill ha barn men de är få..
Mamma till en 06:a och blivande Fru -12
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Mrschiara2012
Alltid online

BF: 110923
Status: Mamma, gravid och blivande fru!

Inläggav les fleurs 08 jan 2011, 10:10

Jag tror det är en lite kulturell fråga, det kanske är få svenska killar som vill ha barn. Men i världen så vill killar minst lika gärna som tjejer få barn. Det är för de allra flesta en självklar del av livet. Min kille ville förresten också ha barn, jättemycket.
Lycka till grabben och hoppas allt går bra!
Bild
Användarvisningsbild
les fleurs
Stammis

Inläggav lucen 08 jan 2011, 10:49

Jag tror att de flesta killar vill ha barn, dock kanske de inte alltid är redo lika tidigt som vi tjejer. Jag tycker det är jättekul att det finns de som önskar bli föräldrar när de är ganska unga.
/ lucen

Bild
lucen
Stammis

Inläggav sarahmedh 08 jan 2011, 11:19

Nog finns det fler killar som du :) åldern är bara en siffra, mognaden varierar stort. Se det som ett mognadstecken att du är redo!

Min sambo talade om att han ville bli pappa från dag 1 vi träffades - hans största dröm. Går inte en vecka utan att han nämner något om det (klappar på magen och säger att snart kanske det är en liten bebis där eller kommenterar när grannens barn skriker om att vi snart har detsamma - listan kan göras lång) så du är nog inte ensam :D

För att allt ska klaffa med utbildning och så sa vi dock inte sätta igång bebisverkstad fören i april :)
sarahmedh
Stammis

BF: 170512
Status: lilla sprattel, vi längtar efter dig!

Nästa

< Återgå till Familj & livet som förälder

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm