-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Era egna förlossningstecken
3 inlägg • Sida 1 av 1
Era egna förlossningsteckenJag har idag 11 dagar kvar till BF. Många runt om som haft bf innan eller samma dag som mig har fått eller ligger på BB nu på g att få
Jag undrar vad NI haft för TECKEN på att förlossningen är på g. Idag har jag haft molande värk i magen till å från, lite hugg i blygdebenet och lite stickande smärtor utmed ljumskarna. Magen har sjukit ner en hel del och jag har en tid fått springa och kissa ofta (ibland 1-3 gånger i timmen!), men IDAG har jag även fått *sry!* bajsa många gånger också ! Nästan varannan gång jag gått på toa har jag gjort de... ett tecken ? Bebis är fixerad sen ungefär 1 vecka tillbaka och magen sjunker mer å mer för varje dag. Ibland får jag som febertoppar som håller i sig ett par minuter å sen försvinner. Sammandragingar som ibland är obehagliga och lite förvärkar. Bebis är lugnare nu än vanligt och jag städar å joxar mest hela tiden, blir riktigt stressad av att se katt å hundhår å saker där dom inte ska vara ! Hoppas verkligen inte jag inbillar mig, men tror verkligen inte det...! Ligger i släkten att få tidigare än bf också... så jag börjar bli riktigt spänd av förväntan och OTÅLIG nu ! Min mamma tror jag är påväg in varje gång jag ringer nu //Sandra
Re: Era egna förlossningsteckenHej!
För mig började det med en konstig typ av ryggvärk. Det spände och drog i ryggen, på sidorna mest, och jag kunde inte sitta bekvämt på något sätt. Det var alltså innan värkarna började, då gjorde det ju ont på ett helt annat sätt. Lycka till!
Re: Era egna förlossningsteckenÅh, den typen av ryggont hade jag tidigt imorse, visste inte hur jag skulle ligga å blev nästan tokig å fick gå upp å vanka lite....
Ja, jag hoppas de är på g, tror min slemmis är en sån som kommer lite hela tiden innan det som är kvar ploppar ut för har tjocka vit-gula/lime-färgade flytningar och har väl haft de senaste 1½-2 veckorna.... Nu har jag ju 9 dagar till beräknat å hoppas det händer nåt snart som är klara tecken på att det är på G SNART !
3 inlägg • Sida 1 av 1
|