Maria Wigbrant

Hej! Core är toppenbra träning. Det du ska undvika om separatio...

Träningsrådgivare

Era Magar

När börjar magen synas & vad får man äta? Diskutera kropp & kost!

Era Magar

Inläggav wictoriia 14 okt 2008, 23:28

Hejsan tjejer.....

Jag har en konstig fråga eller 2 :)
Jo har ni varit kass i magen i början av er graviditet... Jag är väldigt dålig i magen och går på toa ett par ggr om dagen... Hoppas på att detta då ska vara normalt och att kroppen förändras...

Och min andra fråga hur ser er mage ut när ni sätter er ner?? Nör jag sätter mig ner tex framför datorn i soffan och böjer mig så får jag typ en stor fläskmage :D som det ser ut iallafall... Och när jag tar i den så kan jag greppa tag i magen... Eller är era magar helt stela så att när ni sätter er ner så förändras inte magen... Nu menar jag i början av graviditeten då magen precis börjat att synas så att den putar nör man står haha jag hoppas att ni fårstår vad jag menar....

Lite konstiga frågor kanske men roligt att veta...
Kram Victoria
BildBild

Bild
wictoriia
Stammis

BIM: 091021
Bor: Mörarp

Re: Era Magar

Inläggav Jen88 14 okt 2008, 23:30

haha, du det där med magen känner jag igen..jag vet precis vad du menar! jag känner samma, nör jag sitter ner..fläsk! :shock:
Bild

------>>>Följ min blogg under 40 veckor!!!
http://www.attvaragraviiid.blogg.se
Jen88
Stammis

Inläggav wictoriia 14 okt 2008, 23:32

Hahaha ja ellerhur det känns som det bara är en massa fläsk men sen när man reser sig så visar sig magen son rätta form hehe.... :lol:
BildBild

Bild
wictoriia
Stammis

BIM: 091021
Bor: Mörarp

Inläggav Danem 14 okt 2008, 23:35

Haha ja alltså min mage har alltid varit fläskmage så det är ingen skillnad från när jag inte var gravid eller just i början,
eller nu för den delen jag vill att den ska bli äkta babymage och bli hård så jag slipper se tjock ut :)
Dålig i magen är jag inte utan har varit väldigt hård i magen och det har gått några dagar mellan besöken på toa (nr 2),
nu har den börjat bli lite mer normal äntligen :)
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild

MIN FANTASTISKA BLOGG!
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

Inläggav Moore 02 nov 2008, 16:40

omg omg jaa jag tänkte precis på samma sak .. jag greppar tag i den precis som om det bara vore en en en asså l. vet inte men fläsk !!! joo lös i magen har jag oxå blivit .. ibloand lös ibalnd jätte hård .. ont! :( .. jag har en annan fråga .. nni vet den här .. mörka linjen ?? på magen .. har ni fått den ?? jag är i vecka 19 och har inte fått den :S vad händer ?? :shock: :?
Moore
Stammis

Inläggav Blåbäret 02 nov 2008, 17:16

Jag känner igen mig. Jag var också ofta lite dålig i magen i början av graviditeten, var lite förberedd på att jag skulle bli hård i magen och därför blev jag lite förvånad över att jag snarare blev tvärtom. Och aj så ont jag kunde få av gaserna i början. :oops:

Moore - svarade på annan tråd men tar det här med ifall du kikar in här snabbare, det är helt normalt att få mörk rand, sk hormonrand, helt normalt att inte få en också. Jag har inte heller nån sån (ännu).
BildMake a pregnancy ticker
MF nov -07, v 11
Bild
Användarvisningsbild
Blåbäret
Alltid online

BF: 110420
Status: mamma och gravid

Inläggav Adriatica 02 nov 2008, 17:17

fläsk här me :D
Bild
Bild
Adriatica
Alltid online

BF: 100524

Inläggav LillaLillemor 05 nov 2008, 01:51

Här har vi bara varit äckligt hårda i magen, har varit jätteglad varje gång man varit nödig, men så har det varit falskt alarm. Nu börjar det reda ut sig dock :P
Har också bara fläsk på magen, får massa bilringar, men det är ju charmigt i sig när jag alltid varit underviktig annars. 8)
Om man tittar på mina bilder så syns en hormonrand, men när man tittar i spegel så syns det inte. Kanske mest är blixten som ger en skugga just där den ska vara, lite osäker, det märker vi med tiden, den kommer nog så småningom ifall den vill dyka upp
Bild
LillaLillemor
Stammis

BF: 090330

Inläggav Emme76 15 nov 2008, 15:21

En liten fläskis här med :D ....bullar ut extra mycket när jag sätter mig..hehehe...
O min mage är inte så sammarbetsvillig heller...lös och orolig.
Hoppas detta blir bättre.
Bild
Bild
Bild
Emme76
Alltid online

Inläggav Kalasbulle 29 dec 2009, 01:04

Ser att tråden är lite gammal, men jag har varit hård i magen ett bra tag nu, och nu pendlar det istället mellan hår och lös, och det kan knipa ihop rättsmärtsamt i tarmarna. Superjobbigt!! :shock: Hoppas det går över snart!!
Min mamma undrar nästan om jag är 7 månader gravid, eftersom min mage blir så pangstor när jag ätit, och utöver det, bilringar :wink:
BildBild
Användarvisningsbild
Kalasbulle
Alltid online

BF: 100725

Nästa

< Återgå till Kroppen & gravidkost

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm