Teresa Hellgren

Hej Soha! Koffein finns det i choklad, men främst i mörk choklad....

Kostrådgivare

Erfarenhet av menopur?

IVF forum för dig som planerar och går igenom IVF behandling.

Erfarenhet av menopur?

Inläggav Synthetical 23 aug 2011, 17:06

Hej.
Jag är en tjej på snart 25 år som den 29:e augusti ska börja med menopur. Är det någon av er som har erfarenhet från det. Hur gick det för er, fick ni några biverkningar mm.

Tacksam för alla svar. :)
Synthetical
Stammis

BF: 121010

Re: Erfarenhet av menopur?

Inläggav Spira 28 aug 2011, 09:11

Hej Synthetical!

Jag har gjort IVF med Menopur. Det var vårt första IVF försök (hade traglat länge med Pergotime innan, fått ägglossning men inte blivit gravid). De plockade 11 ägg, varav 6 blev befruktade. Efter 5-dagarsodling fanns 3 fina ägg kvar. Ett sattes in och två frystes ner. Minns inte några jobbiga biverkningar under spruttiden men efter insättning blev jag kraftigt överstimulerad och inlagd på sjukhus. Det var en jobbig tid men helt klart utan tvekan värt det för det lilla ägget klarade alla påfrestningar och våren 2010 föddes vår älskade son!!! =D
Har nyligen påbörjat en ny behandling för att försöka få ett syskon. Denna gång blir det FET. Ingen spray, bara sprutor. Puregon denna gång. Är det din första IVF? Håller tummarna för dig!!!
Spira
Nykomling

Inläggav Synthetical 30 aug 2011, 10:02

Hej!
tack för ditt svar!
Jag skulle börjat med min behandling igår men fick inte starta då jag hade gått upp några kg och var över bmi gränsen. Jag är så himla ledsen för detta, jag blev helt förstörd. Jag kommer att få sprutor och sedan ska det antagligen gå på "naturlig" väg.
Jag är lite nervös för biverkningarna, men hoppas klart på att det ska gå utan att jag får några.
Grattis till er son och lycka till med ert försök till ett syskon :D
Synthetical
Stammis

BF: 121010

Inläggav Spira 31 aug 2011, 06:55

Förstår att det känns jätte jobbigt att inte komma igång med IVF som planerat! Men det låter ju positivt att du får sprutor, då är du ju igång med en behandling. =) Håller tummarna för att ni lyckas!
Spira
Nykomling

< Återgå till IVF forum

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm