Teresa Hellgren

Hej Erika! För några år sedan pratade jag med en barnallergolog p...

Kostrådgivare

erfarenhet hugg kontra molande efter mf

Nytt försök efter missfall.

erfarenhet hugg kontra molande efter mf

Inläggav naellie 03 maj 2010, 19:35

Hej!

Min kropp har svårt att förstå om den ska hugga eller mola efter mf vid äl o mens. Det rev/slet i kroppen vid mens första månaderna efter mf, sedan började molandet långsamt komma tillbaka och nu när vi försöker bli gravida igen börjar kroppen hugga konstant...befinner mig just nu någonstans mellan äl (som jag spenderade i Österrike, förstås) och bim och det bara hugger och gör ont :(..

Nån mer som har erfarenhet av att kroppen har svårt att hitta tillbaka till sina gamla vanliga nervbanor och som också har svårt att förstå eller har erfarenhet av varför kroppen börjar reagera olika? Hur ska man tolka de olika smärtorna?

Huggen nu säger mig att jag borde vara gravid, men då vore det jungfrufödsel så varför börja hugga och lura mig nu när jag vill ha barn? :evil: Börjar ju bara hoppas på det omöjliga och blir besviken.

//li
Bild
naellie
Alltid online

Status: Mamma till Hubbe!

Re: erfarenhet hugg kontra molande efter mf

Inläggav helenaeg 03 maj 2010, 19:46

Hej. Har inte fått missfall men haft utomkvedshavandeskap så jag kanske kan hjälpa något. Hur länge sen hade du missfallet?
BildBild
helenaeg
Alltid online

Status: Tove du är mitt allt

Inläggav naellie 03 maj 2010, 20:13

Det var i början av augusti förra året! När jag läser trådarna här verkar det som att tjejernas kroppar gått tillbaka och blivit normala, men min kropp har tokat sig i 9 måndaer...jag blir så ledsen och frustrerad när jag inte kan läsa av den eller förstå den :(
jag tar alla tips och all hjälp jag kan få... :cry:
Bild
naellie
Alltid online

Inläggav helenaeg 03 maj 2010, 20:30

Jag kan säga att för min kropp tog det kanske sju mån att komma igång igen rent fysiskt och jag tror att det hos mig hade att göra .med att jag mådde dåligt mentalt av det som hänt. Är mån inte redo mentalt ser kroppen till att det inte kan bli barn, Hur gärna mån än vill. Går liksom inte att lura kroppen tyvärr. Jag vet ju inte Hur du har mått/mår men att kroppen beter sig konstigt är nog ganska vanligt. Sen är 8 mån ganska lång tid så jag skulle ringa min gyn och be att få göra en kontroll att allt ser ok ut. Jag gjorde det och då visade det sig att jag inte fick ägglossning och hade fått pco så jag fick hormoner för att få igång allt igen.
BildBild
helenaeg
Alltid online

Status: Tove du är mitt allt

Inläggav naellie 03 maj 2010, 20:41

Hmm. Det stämmer väldigt bra att jag mådde väldigt dåligt mentalt efter mf, även sambon mådde mådde supertok. Grät ända in i januari och kände sorg in i februari men efer det har jag nästan inte tänkt på det..Jag "skenade" i nov-jan och då besökte jag gyn och han sade bara att allt såg bra ut och att jag hade äl på g och att systemet nog bara hängt upp sig pga stress (även fast jag tog semester 1 mån över jul så det måste ju varit inre stress).

Det är en väldig tröst att läsa att din kropp också tog lång tid på sig att återhämta sig. Djur "kastar" ju foster när de är stressade, frågan är om man inte tar för lätt på det här med stress för oss människor? Som du säger säger ju kroppen ifrån. Och bara för att kroppen är ok innebär inte det att man är redo mentalt även om man tror det. Har aldrig tänkt på det så faktiskt...
Bild
naellie
Alltid online

Inläggav malin_1979 31 maj 2010, 13:41

Hallå där!

Vet själv hur det känns att få ett missfall,jag hade ett i januari.Skulle precis in i vecka 12 då jag fick en jätte blödning.Jag och min sambo fick åka in akut till sös,där konstaterade man att fostret hade dött redan i vecka 6.Jag och min sambo hamnde i en jätte chock.Tog mig nästan 5 månader och nu är jag gravid igen :D.Har dock som molande värk i den nedre delen av magen(känns som mens värk)Jag har läst om att det ej ska vara nåt farligt ,livmodern håller på att förbereda sig.Men man blir helt klart lite orolig när det känns som mensen är på väg.Skulle vara skönt och veta om det är nån mer här inne som har haft samma känsla

Lycka till i alla fall....
malin_1979
Nykomling

Bor: Stockholm
Status: förlovad

Inläggav malin_1979 31 maj 2010, 13:42

Hallå där!

Vet själv hur det känns att få ett missfall,jag hade ett i januari.Skulle precis in i vecka 12 då jag fick en jätte blödning.Jag och min sambo fick åka in akut till sös,där konstaterade man att fostret hade dött redan i vecka 6.Jag och min sambo hamnde i en jätte chock.Tog mig nästan 5 månader och nu är jag gravid igen :D.Har dock som molande värk i den nedre delen av magen(känns som mens värk)Jag har läst om att det ej ska vara nåt farligt ,livmodern håller på att förbereda sig.Men man blir helt klart lite orolig när det känns som mensen är på väg.Skulle vara skönt och veta om det är nån mer här inne som har haft samma känsla

Lycka till i alla fall....
malin_1979
Nykomling

Bor: Stockholm
Status: förlovad

< Återgå till Gravid efter missfall

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm