-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Ersättning
23 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
ErsättningJag tycker det är jobbigt och amma offentligt. Så har börjat ge min lillkille ersättning när vi ska iväg. Det funkar jätte bra och det va BVC som gav mig tipset.
Men jag undrar när dom är så små vill dom ju gärna ha mat på en gång när dom blir hungriga. Och min lillkille äter jätte olika allt från 2,5 timme - 4timmars mellanrum. Men kan man först koka upp vattnet, låta det svalna sen blanda pulver och värma i micro? Någon som har ngt tips?
Re: ErsättningHej! Jag gav ersättning till min lilla och vi gjorde så att vi kokade upp vatten som vi hade i en flaska som vi ställde in i kylen och värmde i mikron när vi skulle använda så det funkar utmärkt att göra så!
Efter 3 månader kan man ta kallt vatten direkt ur kranen dock det förenklar ju en del. Min pysselblogg:
http://sofiahsblogg.wordpress.com/ Junies blogg: http://minbebis.com/blogg/juniesmamma/ ![]()
Re: Ersättningmalin-masken; finns ju ersättning på tetra vilket jag tyckte var jättesmidigt när man var i farten. Beror lite på hur kräsen den lille är men antingen serverar du den rumstempererad eller värmer ngn sekund i micron.
Annars är ett annat tips att varmhålla färdigkokt vatten i en termos och blanda ut med färdigkokt kallt vatten så du får rätt temperatur på en gång.
Re: Ersättningtetra är mitt tips! SÅ smidigt, så behöver man inte blanda alls, och har tetran stått i rumstemp behöver du inte ens värma den.
om man bara ger då å då är ju tetra jättepraktiskt.
Re: ErsättningTänkte bara tillägga att du kan värma vattnet i micro innan du tillsätter pulvret så att så mycket som möjligt av näringen finns kvar!
Re: ErsättningMen om man värmer vattnet i micron, behöver man inte koka det då? Och min kille är över 3 månader. Tetra blir så dyrt i längden. Ska pröva ge han det innan han lägger sig nu en tid framöver, för han har börjt äta varannan timme på natten
Re: Ersättningär han över tre månader ska du kunna ta vatten ur kranen och micra. men micra vattnet först och blanda sedan i pulvret, så du inte micrar pulvret... för näringen skull.
annars kan du ha kokat vatten som du har i kylen och tar utav. men jag hade tagit ur kranen om han var såpass gammal själv är jag alldeles för lat för pulvret och kör tetra fast det går två om dagen... upptäckte till min glädje att på citygross kostade en tetra 6,50 och på ica 8,90! citygross here I come! blir ju en hel del pengar i längden
Re: Ersättningja vad smart
men om man har kokat vatten och har det i kylen, sen om man blandar ner pulvret hur länge håller det sig i rumstemperatur? jag har nämligen flaskvärmare och skulle va perfekt o ha en färdlgblandad flaska brevid sängen och bara sätta på när han vaknar
Re: ErsättningSlutade amma vi 4,1/2 mån och har ingen mickro men en vatten kokare så på natten körde jag termos och en flaskan med kalt vatten, med ett upp mätt doserings kärl denna är min bästa vän aldrig söl.
Har aldrig kokat vatten i förväg för jag tror att vi har så bra vatten att dessa bakterier är bra för beben men han var ju visserligen 4 mån när han drack mer. Det är svårare att blanda pulvret direkt med varmt vatten för det klumpar sig lättare. Min son gillade lite svalare dryck så hans mått var :150 ml kallt vatten,pulver skaka så in i (/&%=(/% fyll sedan upp med kokande vetten till 220 ell termos vatten
Re: ErsättningJag skulle tro att det bästa är att blanda ner pulvret i vattnet precis innan bebisen ska äta det.
Visst man får stiga upp och gå iväg, men det går ju så fort. Min pysselblogg:
http://sofiahsblogg.wordpress.com/ Junies blogg: http://minbebis.com/blogg/juniesmamma/ ![]()
23 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
|