-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Ersättningen löser sig dåligt
12 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Ersättningen löser sig dåligtJag tycker det är svårt att få ersättningen att lösa upp sig ordentligt. Använder nan 1 pro. Jag har kokat vatten som jag kylt och förvarar i kylen, det micrar jag o blandar sen i ersättningen och skakar. Hur gör ni andra?
![]() MA 8/1-12 (v17+2)
Re: Ersättningen löser sig dåligtEnklas är det att använda direkt kall vatten och sedan värma i mikro. Jag tycker inte om mikro så jag tog kall vatten och minns inte mängden men sedan hälde jag i kokande vatten.för att få rätt teperatur.Du får prova dig fram. Kanske 3/4 kallt 1/4 kokande. Man lär sig. Ex vatten termos när man var borta och på natten ha ett doserings mått ersättning och färdig mängd kall vatten i flaskan Blanda. Och häll i varm vatten till rätt mängd funkar super.
Re: Ersättningen löser sig dåligtProblemet är ju att jag tycker inte att pulvret löser upp sig ordentligt?
![]() MA 8/1-12 (v17+2)
Re: Ersättningen löser sig dåligtDu menar att det bildas små korn antar jag då vet jag inte. Doserar du rätt ?
Re: Ersättningen löser sig dåligtKokar upp vatten,häller i mängden pulver,skakar och sen ställer flaskan i kallt vattenbad tills det nått lagom temperatur.. Har aldrig råkat ut för att det inte löser sig ordentligt.. Använder Baby Semp 1
Re: Ersättningen löser sig dåligtAnvänder nan och har aldrig haft problem. Har aldrig kokat vattnet utan har mikrat kallt vatten från kranen och sen blandat i pulvret.
Re: Ersättningen löser sig dåligtJa, det är små korn. Hade inte det problemet med baby sempen :/
![]() MA 8/1-12 (v17+2)
Re: Ersättningen löser sig dåligtTycker jag skakar och skakar men ibland är det ändå korn kvar. Är det någon annan som använder nan 1 pro?
![]() MA 8/1-12 (v17+2)
Re: Ersättningen löser sig dåligtVad står det på förpackningen om vilken temperatur vattnet ska ha när du blandar i pulvret?
Tänkte om det kanske ska vara lite varmare vatten så det löses upp ordentligt? Vi har testat en massa olika ersättningar och jag känner igen problemet. Kommer bara inte ihåg vilka sorter som hade vilka problem nu...
Re: Ersättningen löser sig dåligt40grader står det, men jag tycker inte det gör nån skillnad. Det kan ju inte vara bra för lillen att äta om det inte löser sig helt.
![]() MA 8/1-12 (v17+2)
12 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|