-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Ett jobbigt (känsligt) problem...
10 inlägg • Sida 1 av 1
Ett jobbigt (känsligt) problem...Har fått enorma problem med klåda "down under" jag har behandlat mig själv mot svamp förut men jag tror att det den här gången kommer från att jag inte tål parfym i tvättmedel o sköljmedel i underkläderna... nu kliar det så fruktansvärt att jag gråter o jag vet inte vad jag ska göra... finns inget apotek som är öppet idag... "hemmafrutips" nån? hjälp mig....
NOEL 070213
Filmjölk på en tampong och så upp med den! Funkar jättebra. Jobbigt sånt där men filmjölk hjälper till att återställa ph-balansen på samma sätt som apotekets grejer.
(Även bra att dricka mycket c-vitaminsrika drycker som tranbärsjuice. ) Hoppas det hjälper! :qaf
Filmjölk eller naturell yogurt,antingen på en tampong eller bara ha på "utsidag" om man säger så.
Jag förstår att de är as jobbigt har haft rejält problem själv,är också väldigt känslig. Sen om man väll fått svamp en gång så kommer de 100 gånger tätt efter varandra. Ja vet inte om man kan använda dom vanligaste krämerna eller sånna där saker man stoppar upp, när man är gravid. ja tycker du imorn ska ringa din gyn,begära att få komma in på en gång,så dom ger dig ett resept. Tycker så synd om dig
Ja jag verkar oxå vara extremt känslig... precis när man har botat en omgång så dyker nästa upp fortare än kvickt Sad kan man få nåt starkare då om man går till gyn? nåt som funkar på en gång? jo man kan använda svampmedel som vanligt men de rekomenderar ju inte att man behandlar oftare än typ en lr två ggr i halvåret... är ju ganska dyrt oxå.. tack för stödet Wink
NOEL 070213
Man får ju lätt svampinfektion i underlivet när man är gravid... Men jag undrar om det är så bara o göra hemmakurer när man är gravid??
ajdå, jag har använt canesten, dock bara ett par gånger för det gick över och har inte kommit tillbaks *peppar peppar*. det är ju salva som används på utsidan, inte några vagitorier eller så, bara smörjt in de yttre partierna så att säga. tror ni det kan vara farligt?? :S
prova med o smörja på "utsidan" med lite fil i kväll.. sen ev ringa gyn i mon, jag brukar prova med pevaryl i några dagar, går bra även när man är gravid... men klart man ska prova o använda parfymfritt när man tvättar, specielt underkläder o så..
Canesten tycker jag fungerar jättebra, en vagitorie, en natt *poff* borta. Sen kan man smörja med krämen direkt om man känner igen symptomen, för att förebygga att det går så långt igen.
Enligt vad jag har läst mig till så kan man använda Canesten under graviditet men för säkerhets skull rådgör med din barnmorska. Här står det iaf lite http://www.gravid.se/akommor/canesten/c ... -index.htm
10 inlägg • Sida 1 av 1
|