Madeleine Kil...

Det är en fråga som jag inte kan svara på. Du bör kontakta arbets-...

Barnmorskan

Ett tips till oroliga föderskor...

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Re: Ett tips till oroliga föderskor...

Inläggav Mjstiger 21 feb 2010, 21:28

Jag vet att vissa doula är inte välkomna till sjukhus. Pga alla sjukhus har olika regler. Vissa släpper dem in bara en person under förlossningen, endel sjukhus släpper dem in hela släkten, vissa andra släpper dem in två personer. Det är mkt pga infektionsrisker, smittrisker, det är faktiskt BB- avdelning Ingen släktträff på middag. :P
Jag kommer ha min man på sjukhuset, han är stadig, stabil, lugn, och humor kan man behöva...
Och för det andra skule jag aldrig ha en doula med mig en okänd person som ska coacha mig??!!! Nää, det räcker med min man och personalen.
Jag respekerar doulajobb. Men det räcker dem personerna som jag behöver.
MJ
Bild

Bild
Mjstiger
Alltid online

Re: Ett tips till oroliga föderskor...

Inläggav Mia75 03 mar 2010, 11:26

Under min förra förlossning hade jag bara karln med mig o kommer göra samma sak denna gång. Ärligt talat så hade jag ingen "nytta" av honom förra gången :oops: Inte pga av honom utan mig... När jag har ont vill jag bara vara ifred, ingen får röra mig och helst skulle jag inte vilja ha någon alls i rummet. Lite svårt kanske vid en förlossning. Nä karln var bra till att övervaka o hålla koll, o sen berätta sånt i efterhand man själv missat. Kan alltid vara skönt att kunna prata med någon som var med vad som egentligen hände. Sen givetvis så tycker jag det är en självklarhet att pappan ska få vara med när det lill* miraklet kommer till världen. Ett ögonblick man aldrig glömmer :D
Mia75
Stammis

Föregående

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm