-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Färdknäppen, funkat för någon?
14 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Färdknäppen, funkat för någon?Är idag på bf +4 o nu vill jag träffa min bebis.. vill inte vänta en sekund..
Tips på sätt att få igång det hela ?? =) som typ färdknäpp mm
Re: Färdknäppen, funkat för någon?Näe du, tyvärr. Jag har provat det mesta som inte varit hälsovådligt och inget funkade.
Hoppas att din bebbe tittar ut snart! [url=ht[url=http://tickers.families.com]
[url=http://tickers.families.com] [/url]
Re: Färdknäppen, funkat för någon?Vår dotter föddes i vecka 38+5 och jag städade toaletten dagen innan det satte igång. Sedan var vi även ute på en cykeltur på skumpiga skogsvägar. Det är möjligt att det hade satt igång ändå men badrummet var i alla fall glänsande när vi kom hem med bebisen och det var skönt! Lycka till, hoppas du får träffa din bebis snart!
Re: Färdknäppen, funkat för någon?Åhh haha!
Jag har förvisso långt kvar, men jag har börjat fiska efter information från min mamma hur hennes förlossningar varit. Hon gick bara över tiden med min lilebror och när hon började tröttna hade hon frågat mormor om råd. Och mormor hade rått henne att storstäda, bära tunga tvättkorgen upp från källaren, bära tunga nytvättade mattor och lakan- men ingenting hade funkat... Men kör hårt och hoppas att du får se din lilla bäbis snart
Re: Färdknäppen, funkat för någon?AnnaH83, segt att gå på övertid. Själv har jag inte hunnit nå mitt datum än och är sjukt otålig!
Ang. färdknäppen så är det mest en skröna, som många andra av knepen. Frågade min barnmorska speciellt ang. färdknäppen eftersom att jag vet att det är prostaglandiner i sperma, precis som det är i "igångsättnings"-gelen bland annat, men dosen är 30 ggr så stark som den är i sperma. Så ja.. om ni inte har lust på 30 ggr en dag är det inte så troligt att det funkar. DOCK sa hon att det kan sättas igång efter en färdknäpp om det ändå var tänkt att dra igång, så man kan ju hoppas på det bästa, haha Lycka till!
Re: Färdknäppen, funkat för någon?Jag försökte också det mesta, gick över nio långa dagar. BM tipsade om färdknäppen men det fungerade inte. Läste någonstans att det är ännu bättre att svälja sperman än att få den vaginalt.... Om du nu skulle vilja det
Re: Färdknäppen, funkat för någon?CJN : Haha 30ggr känns lite sådär! =) Man har ju knappt lust med en gång
Jag får nog som alla säger bara hålla ut o vänta på att bebben vill komma! Johannelin: Vi har pratat om att svälja sperman skulle vara bra, men min kära pojkvän anser att det är nåt han bara inte kan göra på mamman tills hans barn
Re: Färdknäppen, funkat för någon?Vi testade färdknäppen på morgonen på helgerna och jag fick värkar ca 30 min efter det med första barnet och ca 1 h efter med andra. men det gäller att man är helt (mogen) Hade då gått över tiden ca 2 dagar respektive 5 dagar.
Men jag tror att det var det som kickade igång mina förlossningar. Eftersom de stratade så snart efter. Det där med att bära tugnt mm och slita är inget att rekomendera. Man vill ju inte vara helt slut när förlossningen väl kommer igång. Hoppas det snart är dags för dig!!!
Re: Färdknäppen, funkat för någon?Hur kommer det sig att det skulle vara bättre att svälja sperman?
![]() MA 8/1-12 (v17+2)
14 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|

[url=http://tickers.families.com]
[/url]