Maria Wigbrant

Hej! Core är toppenbra träning. Det du ska undvika om separatio...

Träningsrådgivare

Får man vara glad på jobbet???

Forum för alla blivande mammor över 35 år.

Får man vara glad på jobbet???

Inläggav jeanette-st 10 mar 2009, 09:45

Jag har ju väntat i 6 år för att få glädja mig åt ett nytt barn ( 3:de som ni vet) och jag pendlar mellan lycka och förtvivlan, med alla dessa frågor; hur skall man orka börja om, vad händer med mina andra barn om ngt går snett, hur skall min reumatism klara belastningen osvosv
Igår blev jag inkallad till chefen som kommenterar att vår arbetsmetod ( terapeut) inte lämpar sig så bra att vara gravid, eftersom det är ett intensivt familejarbete vi gör och det krävas att jag träffar mina familjer varje dag, hon förbjöd mig med andra ord, nästan, att vara sjuk eller ha foglossningar! eller ont i ryggen för den delen..
Nu måste jag alltså de närmaste 3 månaderna gå till jobbet med dåligt samvete och känna mig som en skurk för att jag äntligen lyckas bli gravid!!! Fan vad dålig stil...
Jag vill ju må bra och få sprida glädjen runt mig!!!
Ska man verkligen behöve höra sånt!!??
jeanette-st
Nykomling

Re: Får man vara glad på jobbet???

Inläggav Ejin 10 mar 2009, 09:59

om din chef inte tycker det lämpar sej att vara gravid på din arbetsplats så är det hennes SKYLDIGHET att omplacera dej.... Arbetsgivaren ska se till att den gravida får arbetsuppgifter som är anpassade... de kan du ju hälsa din surmopp till chef.... skit i henne och njut av att du ätnligen är gravid... o blir du sjuk så blir du.. ALLA har rätt att bli sjuka från sitt arbete... allt annat e skit snack...
BildBild

Ma sep-07 V 11
mf Jan-08 V 4
Ejin
Alltid online

Inläggav jeanette-st 10 mar 2009, 10:09

Ja, jag håller fullständigt med dig, och omplacering fungerar inte för alla våra arbetsuppgifter har med familjer att göra... Jag tycker faktiskt att man skall tänka sig för, som chef.. Tack för ditt stöd!
jeanette-st
Nykomling

Inläggav 1tove 10 mar 2009, 10:13

Gud vad fel av din chef. Om det nu är så att hon tycker det så kan hon faktiskt formulera det på ett helt annat sätt eller bara hålla käften.. Va glad över din lille imagen och skit i chefen! Styrke-kramar..!
Bild
1tove
Alltid online

Inläggav sofiaK 10 mar 2009, 10:43

skulle känna mej diskriminerad och särbehandlad.. skulle nog vända mej till facket..
sofiaK
Alltid online

Inläggav Helén 10 mar 2009, 12:40

Hej!
Jag håller med de andra tjejerna. Ta upp detta med ditt fackombud för din chef får inte uttala sig så som hon gjorde. :evil: Begär omplacering!
Skit i chefen å va hemma om du känner att du behöver det. Vi är ju inte unga längre å risker tar vi ju när vi blir gravida på äldre dar. Vi måste vila mer och ta det lugnare än kanske en 20-åring. :wink:
Stå på dej!
Kram Helén
Helén
Stammis

Inläggav EvaLCak 10 mar 2009, 18:42

Hej!
Man blir ju upprörd när man hör chefer som yppar såna saker!
Låter som hon ej har egna barn och är en aning bitter.
Håller med alla andra här: Skit i henne o gläd dig åt "bebben".

Lycka till!
kram Eva
EvaLCak
Stammis

BF: 090823

< Återgå till 35+ mammorna

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm