-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
farligt jobb?
6 inlägg • Sida 1 av 1
farligt jobb?undrar om det är någon som har ett bra svar på det här..
jag jobbar som svetsare,kan jag fortsätta med det när jag blir gravid?jag gissar på att det inte skulle va så bra.. även om arbetsplatsen är utrustad med bra utsug och frisklufts masker.. kanske inte är så många som har erfarenhet av det här,men någon kanske.. :
Re: farligt jobb?mamma27: Jag har inga egna erfarenheter men tror jag läste någonstans att det nog inte var en så bra idé nej.. Du kan ju alltid ringa barnmorskan och fråga så att du har koll på det där!
Re: farligt jobb?mamma27: Jag har inga egna erfarenheter men tror jag läste någonstans att det nog inte var en så bra idé nej.. Du kan ju alltid ringa barnmorskan och fråga så att du har koll på det där!
Re: farligt jobb?min syster är svetsare och hennes chef har inte velat att hon ska arbeta någon av sina graviditeter. det är ingen som säger att man inte får (så vitt jag fått höra iaf) men eftersom att det finns risker ser nog många arbetsledare/chefer att man helt underviker gravida på arbetsplatserna
Re: farligt jobb?Jag tror du kan hitta svar här http://www.av.se/dokument/afs/afs2007_05.pdf
Jag lus läste den när jag jobbade nom industrin med första barnet och hänvisade det olika paragrafer när jag sen sökte havandeskaps penning.
Re: farligt jobb?tack så mycket för era svar=)givetvis måste jag kolla upp detta när det är dags,men är sånt man funderar på nu när jag planerar lite.tack!=)
6 inlägg • Sida 1 av 1
|