-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Februari mammor 2012Re: Februari mammor 2012Grattis saferide, skönt att allt gick bra och snabbt. Själva ligger vi på BB och bara myser, kan inte fatta att han är vår och att han redan är ett dygn gammal.
Re: Februari mammor 2012Grattis saferide, vad underbart att höra att allt gick så bra!!
Kram
Re: Februari mammor 2012ja grattis till er alla som fått era små underverk.... jag är fortfarande gravid och ska ju vara det i ca 2 veckor till nästan tre. hoppas dock att det kommer igång när dom gör hinnsvepningen fem dagar före bf. skulle va skönt. sitter här genomförkyld och dricker hallonbladste med honung och ingefära. behöver få upp en massa energi till förlossningen känner jag så jag försöker äta en massa citrus frukter också bara för att boosta mitt immunförsvar ! värsta bihåleinflammationen och är hes så jag inte kan prata. hostar och är trött. så på så sätt får bebisen gärna vänta två veckor till. idag mår jag ju i alla fall lite bättre än igår.... kansk vänder det nu så att jag orkar föda när det är dags !
mycket flytningar till och från. massa sammandragningar som gör ondare och fortskrider i mensverk så jag känner ju att det närmar sig den stora dagen. sen om det närmar sig snart eller om två veckor vet man ju aldrig ! min dotter har förbjudit mig att föda före den 12 februari då hon fyller så jag får väl lyda...... lycka till allihopa som är på g. och njut av de sista dagarna. för ni kommer sakna de små sparkarna och myset med magen ! även om man är trött på att vänta och på att vara stor nu.... men mys lite extra med magen i alla fall ! kram ! Make a pregnancy tickermin dotter Felicia är 12 år och min son Leo är 2,5 år ochmin dotter Nikita är 9 månader. och min mans döttrar är 18 och 12. underbart med huset fullt.
Re: Februari mammor 2012Stort grattis saferide till lilltjejen!! skönt att allt gick bra
Re: Februari mammor 2012skönt att höra att allt gick fint för dig idag saferide! Ligger vaken och funderar på om jag blivit dålig i magen eller om det är på G. Blandning mellan mensvärk och nödig. Inget som liknar värkar än men det Kan vara på G. Idag 40+3. Sist startade det i 41+6 med att vattnet gick så nu Hoppas jag det är min tur!
Re: Februari mammor 2012Och så vaknade man besviken igen.. Inget som hade satt igång under natten nu heller och idag är det do-date.
Så nu går man in på övertid! Hur går det för dig ECJ som också har bf idag?
Re: Februari mammor 2012Grattis grattis grattis till alla bebisar!!:)
En dag kvar till BF här. Tror att bebisens huvud äntligen sjönk ner igår, men får veta det imorgon på det näst sista BM besöket. Ställer in mig på att gå över och bli igångsatt så bara 15 dagar kvar nu till igångsättning, antagligen:) 15 dagar är inte mycket alls! Men jag hoppas såklart att det kommer igång av sig själv men har inga tecken på det alls. Ska be BM om en inre undersökning och hinnsvepning imorgon för att se om något hänt. Var ju öppen för ett finger förra veckan men väldigt omogen, bakåtlutad och lång.
Re: Februari mammor 2012Skorpan - inget nytt här. Som sagt, BF idag men inga känningar alls. Tror jag färgar håret istället. Och unnar mig en extra chokladkaka.
Re: Februari mammor 2012Grattis Cayenne, Saferdie, everyoneloveskate och oceansoul!
Skönt att allt gått bra för er alla! Blir väldigt avis och undrar om jag är ensam kvar snart... V 38 imorgon...och har inte känt något mer än tryck mellan benen och typ träningsvärk på insidan av låren. Tror jag ligger konstigt när jag sover. Trött och less är jag iaf, börjar bli svullen i benen och har blivit väldigt blödig, gråter för ingenting. Någon som testar nån huskur för att få det att starta? Har inte gjort det än men är rätt sugen även om jag inte tror att det funkar innerst inne.... Lady G
Re: Februari mammor 2012Grattis till bebisarna
Här händer inte mycket alls, har ju visserligen 9 dagar kvar till bf men hade hoppats på lite mer tecken på att den vill ut.. Men det verkar som att den brås på sin pappa, han hade inte heller någon brådska med att komma ut medan mina syskon och jag föddes för tidigt allihopa! Har fått gått på extrakoll den här veckan hos bm då jag svullnat mycket, haft huvudvärk och blodtrycket var lite högre sist jag var där men ingen äggvita i urinet, blodtrycket var som vanligt igen men svullnaden blir värre, hade ökad 2 kilo i vikt på en vecka, ha ha!
|