-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Fina "normala" namn..
15 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Fina "normala" namn..Jag söker med ljus och lykta efter det perfekta namnet! (ett tjejnamn och ett killnamn)
Jag gillar inte "påhittade" eller namn som "egentligen är något annat" (typ Engla) inte heller dubbelnamn (typ Anna-Lisa, Klas-Erik). För att försvåra det ytterligare vill jag inte ha nåt gamalt namn som är på väg tillbaka eftersom att jag jobbar inom äldrevården förknippar jag de namnen med olika åldringar... Jag vill helst inte tänka på dementa åldringar när jag ser min bebis (typ Greta, Irma, Gunnar) Vidare gillar jag engelsska namn, om man bor i england. Så jag vill ha ett namn som kan uttalas men som med fördel är internationellt gångbart. Alla namn jag kommer på som jag gillar "är redan tagna". Trots att jag är typ först i bekantskapskretsen med barn har vi vänner och släkt som heter många av namnen vi gillar.... Jag har svårast att fastna för pojknamn, men hoppas på lite inspiration från er
Re: Fina "normala" namn..Jag har några förslag som kanske kan vara till hjälp!
Tjejnamn: Charlotte, Caroline, Anna, Jenny, Emma, Sofie, Camilla, Josefine, Isabelle/a. Killnamn: Christian, Robert, John, Erik,
Re: Fina "normala" namn..detfinns egentligen massor !
Flicknamn: Anna, Linn, Anni, Johanna, Terese, Nathalie, Josefine, Jennie, Malin, Hannah, Linnea.... Pojknamn: Johan, John (min favorit!) Andreas, Joakim, Jakob, Marcus, Mikael, Stefan, Charlie, Karl, David, Henrik..... Känns som om listan kan göras lååååång! SthlmsmammanTerese.blogg.se
Re: Fina "normala" namn..Visst fiinns det många namn... Men det måste ju liksom vara ett perfekt namn då både jag och bebisen ska leva med det hela livet...
Är inne på: Cecilia (efter min mormor) eller Linnea och för pojkar: Ehhhhh.... Anton kanske, eller Rasmus... Eller Michael kanske... nah, inget som känns 100...
Re: Fina "normala" namn..Tjejnamn: Ella, Emma, Alva, Linnea
Killnamn: Erik, Johan, Alexander, Filip, Oscar
Re: Fina "normala" namn..Grace, Tuva elr Nova. e några av mina favvosar
+ Viggo, Elias och Jonas
Re: Fina "normala" namn..Jag gillar:
Isabella, Isabelle, Natalie, Tyra, Millie Liam, Leo, Seth, Sebastian, Kevin Inte jättevanliga namn kanske..
15 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|