-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Finns det fler +35 som ska föda 2012Re: Finns det fler +35 som ska föda 2012BF 2012 för 35+mammorna
11 juli AoL (2:a barnet) 25 september andypandy (2:a barnet)
Re: Finns det fler +35 som ska föda 2012Grattis andypandy! Oj, vad kul!
Och hoppas att du Hallon75 snart joinar oss. Ett svagt plus är ju ett plus! Kan berätta att vi gjorde KUB förra veckan och risken för kromosomavvikelser beräknades till mindre än 20000. Kändes skönt. Dessutom fantastiskt kul att få se det lilla livet för första gången. Nu söker vi hus för fullt. Vi bor redan alldeles för trångt och med ett barn till...=) BF 2012 för 35+ mammorna 11 juli AoL (2:a barnet) 28 juli MrsFaith (mitt 2:a barn, min sambos 4:e barn varav 3:e biologiska) 25 september andypandy (2:a barnet)
Re: Finns det fler +35 som ska föda 2012BF 2012 för 35+ mammorna
11 juli AoL (2:a barnet) 28 juli MrsFaith (mitt 2:a barn, min sambos 4:e barn varav 3:e biologiska) 2 september bumbi75 (3:e barnet) 25 september andypandy (2:a barnet)
Re: Finns det fler +35 som ska föda 2012Hej och välkommen Bumbi75 - kul med en till september-mamma. Har du lagt in dig på BF-septemberlistan?
Mrs Faith - om man gör KUB-test, gör man inget fostervattensprov då? Kram andypandy
Re: Finns det fler +35 som ska föda 2012Om KUB visar på en risk för kromosomavvikelser som är större än 1 på 200, så rekommenderas fostervattens- eller moderkaksprov. Risken för missfall vid fostervatten- och moderkaksprov är ju 1 på 200, vilket gör att man i regel inte rekommenderar det förrän KUB eller NUPP gett en risksiffra motsvarande större än 1 på 200.
Re: Finns det fler +35 som ska föda 2012Hej tjejer
Hoppas på att kunna "blåsa" liv i den är tråden igen - det var ett tag sedan sista inläget såg jag. Tycker det är en superbra tråd!! Har bara MYCKET yngre tjejer i min mammagrupp och det vore kalas att få lite fler "jämnåriga" att tjöta med här inne!!! KOM TILLBAKS allihop Är tillbaks igen efter mitt första inlägg, den graviditeten slutade dettvärre i ett MA i v 13 (nov-2011). Men NU är vi gravida igen och jag känner mig SÅ förväntansfull!!! Väljer att tänka framåt och positivt!! Vi kommer att göra KUB - mest som en anledning till att få se bebbe en extra gång. Vill inte (som jag känner just NU) göra VUL tidigt denna gång utan tar KUB som "tidigt UL" i stället. Ska på hälsosamtal 1/3 och kommer träffa samma BM som vid alla mina tidigare graviditeter och hoppas (med anledning av MA i höstas) att få träffa henne lite oftare än brukligt i stället... Jag är supertrött (sov t ex 4 timmar på dagen i går, men somnade ändå som en stock på kvällen) och har ganska konstant mol/växtvärk i magen. Har ihållande värk i svanken. Mår illa hela dagarna till och från, men det är ganska diffust än så länge tack och lov...men icke desto mindre jobbigt förstås. Fast alla gravidsymptom tar jag SÅ GÄRNA denna gång om det betyder att liten i magen mår bra!!! BF 2012 för 35+ mammorna 11 juli AoL (2:a barnet) 28 juli MrsFaith (mitt 2:a barn, min sambos 4:e barn varav 3:e biologiska) 2 september bumbi75 (3:e barnet) 25 september andypandy (2:a barnet) 17-19 oktober, 2:a barnet (får väl ett datum av BM sedan - rättar till listan då) ÅÅH Hoppas ni kommer in igen tjejer, så vi kan hålla igång tråden!! Ha det gott allihop Kramen
Re: Finns det fler +35 som ska föda 2012Hej Piper och alla!
Jag hade ju förhoppningar om att bli en 2012-mamma men tiden ser ju ut att löpa ut... Lycka till på er allihop!
Re: Finns det fler +35 som ska föda 2012hallon75 - JOO!! Jag hoppas VERKLIGEN du blir en 2012-mamma!!
Jag håller mina tummar stenhårt ialla fall!!!! Kramen!
Re: Finns det fler +35 som ska föda 2012Tack Piper
Re: Finns det fler +35 som ska föda 2012Btw - är ditt nick relaterat till champagnen..?
|