-
Graviditet
- Bli gravid
-
Gravid forum
- > Gravid vecka för vecka
- > Första trimestern
- > Andra trimestern
- > Tredje trimestern
- > Allmänna trådar om graviditet
- > Kroppen & gravidkost
- > Hälsa under graviditeten
- > Bebisen i magen & ultraljud
- > Barnets namn
- > Vänta barn - medlemsgrupper
- > Majbarn 2013
- > Junibarn 2013
- > Julibarn 2013
- > Augustibarn 2013
- > Septemberbarn 2013
- > Oktoberbarn 2013
- > Novemberbarn 2013
- > Decemberbarn 2013
- > Januaribarn 2014
- > Februaribarn 2014
- Snack om förlossningen
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Finns det fler +35 som ska föda 2012Finns det fler +35 som ska föda 2012Hej!
Själv är jag snart 39 (det är bara frågan om dagar) Men jag känner mig som 25. Har 3 döttrar, 1 vuxen, 1 tonåring och en blivande 3-åring Har BF 1/7-12 Ska på inskrivning imorgon och VUL den 5/12. Ska göra KUB/NUPP.
Re: Finns det fler +35 som ska föda 2012Hej hej!!
Här kommer en till 35+-are Jag är 37 (38 i mars) och ska ha bebis nr 2 i juni. Har fått 7 juni av barnmorskan så vi håller på det:) Jag känner mig inte heller äldre än 25...utom ibland...när lillskiten outtröttligt vill leka samma lek IGEN som vi gjort 111 gånger innan på dagen.... Är såååå spänd på denna graviditet och förlossning eftersom vi vick planerat snitt med sonen som var för bekväm för att lägga sig med huvudet ner...han stannade kvar i säte och fick alltså "plockas ut" med snitt. Vi hoppas på vaginal förlossning denna gång då så klart Har varit på inskrivning (förra veckan), hade VUL 25/10, NUPP snart 6/12 och tid för RUL 16/1-12. Mår faktiskt helt okej nu även om jag är väldigt trött på kvällarna...men orkar iaf vara uppe till minst 22 nu förtiden Ha det gott! Kramen
Re: Finns det fler +35 som ska föda 2012God Morgon!
Vad kul att det finns fler lagomt mogna tjejer som ska ha barn. Själv så har jag klarat mig ifr den värsta tröttheten, känner av den ibland (väldigt sällan). Jag jobbar skift inom industrin och kan erkänna att jobba natt är fruktansvärt påfrestande för kropp och själ. Ingen av mina graviditeter har varit den andre lik och 3 tjejer har det blivit. Men den sista var inte ok, hade sådan foglossning och gravdiab att jag lyckades gå upp över 30 kg! Nu satt jag inte i soffan och åt godis, bullar men ända så satte sig kilona. Jag ska göra allt i min makt för att inte gå upp lika mkt. Ska till MVC idag på inskrivning ska bli kul, mera verkligt. Hoppas att det är några fler som dyker upp i den här tråden och delar med sig. Hoppas ni får en kanon dag i disiga Sverige! KRAM
Re: Finns det fler +35 som ska föda 2012Hej!
Ny här (hur sjutton funkar allt??) och lägger mig glatt till +35 mammorna, nådde åldern här om dagen
Re: Finns det fler +35 som ska föda 2012Hej hej!
Här kommer en till 35+ (blev det i oktober). Inget jag lider av. Tyckte det var värre när jag fyllde 30. Har en son som snart blir 11 månader. Han föddes förra nyårsaftonen! (typiskt va!?). Han ska förhoppningsvis bli storebror den 28 Juli 2012! Hej hopp & ha en bra dag!
Re: Finns det fler +35 som ska föda 2012Hejsan!
Jag är 37 och väntar mitt första barn Känner mig ocksa som om jag vore 25, men har ända respekt för att kanske inte orka lika mkt som man kanske gjort om man verkligen vore 25... Kram
Re: Finns det fler +35 som ska föda 2012God Morgon!
Kul att det är några mogna tjejer som ska ha barn. Själv mår jag fortfarande jättebra, lite för bra. Nästan så att man inbillar sig att man är gravid. Men jag vet att jag är det. Var på inskrivning i tisdags och det gick bra. Min största oro är faktiskt vikten. Ska på glykosbelastning nästa vecka eftersom jag hade gravdiabetes förra gången och låg relativt högt nu också. Men det visste jag redan innan, för jag känner om jag ligger högt el lågt. Det är inte roligt. Ha det så gott kram
Re: Finns det fler +35 som ska föda 2012Hej,
Oförberett gravid med mitt andra barn. Plussade idag, så väldigt nytt och har varken fattat det eller vågar hoppas. Får ta och ringa BM imorgon och kolla ordentligt. Har en liten guldlockig gosse på snart 21 månader och hade tänkt vänta tills senare i vår för att slippa höggraviditeten mitt i sommaren. (hade fruktansvärd karpaltunnelsyndrom sist) Kul med en grupp med lite mognare personer. Fyllde 35 i april. Var bor ni andra? Jag bor i Lund.
Re: Finns det fler +35 som ska föda 2012hej..
Jag är en till 35+, fast jag är 41 år - har 3 barn och väntar min 4;e som beräknas komma 16/2-2012. mina barn har varierande åldrar ,21 ,10 och 2 år.. Jag bor utanför Östersund.
Re: Finns det fler +35 som ska föda 2012Grattis till alla er 35 +
är själv 43 men redan fått mitt sjätte mirakel Lycka till er
|