-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Flaskmatning till 2 vecko bebis - Hjalp behovs
6 inlägg • Sida 1 av 1
Flaskmatning till 2 vecko bebis - Hjalp behovsHejsan,
Jag har tyvarr fatt ge upp amningen till my nyfodda flicka pga av medicinska skal, jag maste saga att jag sa saknar narheten jag hade med amningen. Problemet jag har ar att hon dricker hela flaskan (ge henne ungefar 60ml per gang) pa nagra minuter och hon bara skriker och skriker tills hela flaskan ar tomd, hon blir tills sig nar jag forsoker att ta en paus och fa henne att rapa. Ar det nagon som har nagra rad? Jag ger henne ungefar 500-600ml per dygn, hon ar 3.5 kilo Tack sa mkt
Re: Flaskmatning till 2 vecko bebis - Hjalp behovsfår jag fråga varför hon bara får 60ml per gång? jag tror inte att hon blir riktigt mätt om hon bara skriker och skriker. det är kanske därför hon vill hasta i sig målet, eftersom hon inte var mätt sen förra.
spyr hon mycket? om inte så är det nog inte heller något problem att hon inte rapar. sköterskorna på Neo sa att alla bebisar inte rapar speciellt mycket. min son väger 3300g och jag försöker pressa i honom iaf 100ml/gång. så hade jag varit du hade jag försökt öka mängden mat
Re: Flaskmatning till 2 vecko bebis - Hjalp behovsMin grabb blir skogstokig vissa gånger när man tar bort flaskan för att rapa honom. och dom gångerna låter jag han äta tills han är nöjd och rapar han efter.
Tror det är ganska så stor risk att dem blir oroliga i magen om dem blir upprörda/stressade vid matningen. Låt henne äta tills hon inte vill ha mer och rapa henne efter, det är mitt tips. Testa olika nappar till flaskorna, en mad lite mindra hål kanske passar bättre! Mam flaskorna med napp storlek 1 fungerar bäst för vår prins, och han är glupsk
Re: Flaskmatning till 2 vecko bebis - Hjalp behovs"Vår" gosse är nu två veckor och väger 3300. Han ska enl neo. äta minst 80g, 8 ggr/dygn för att få en ok viktuppgång.
Vi måse väcka honom var tredje timme för att få i honom mat. Han äter så långsamt och försiktigt att det är sällan man lyckas lura ur honom en rap. /mormor
Re: Flaskmatning till 2 vecko bebis - Hjalp behovsHaller med L8i, later som om lillan kanske ar mer hungrig. Hade provat det forst och se om det blir forandring. Om inte det funkar sa kan det ju vara att hon har svart med matsmaltningen och att det ar darfor hon grater. Hoppas du far ratsida pa allt
Re: Flaskmatning till 2 vecko bebis - Hjalp behovsHej hej Fridh74.
Jag tror som många andra att hon behöver få i sig lite mer åt gången och kanske ska du låta henne äta sig mätt innan du rapar henne. när jag gav flaskan så fick mina tjejer ( nu 3,5 och snart 2 )äta tills dom inte ville ha mer innan rapnings försök. Dock var det sällan någon av dem rapade alls... prova och se hur det går! Lycka till nu och hoppas ni hittar något som funkar för er!
6 inlägg • Sida 1 av 1
|