Teresa Hellgren

Hej Erika! För några år sedan pratade jag med en barnallergolog p...

Kostrådgivare

Fler med blödning vid samlag????

Träffa andra som har svårt att bli med barn här.

Fler med blödning vid samlag????

Inläggav JessieH 02 okt 2011, 10:19

Hej
Jag har aldrig drabbats av detta tidigare så jag är rätt nojjig just nu. Hoppas givetvis att jag bara är överkänslig och överreagerar MEN jag fick en mindre blödning när jag och sambon hade samlag. Han frågade om jag skulle ha mens men det är ju ägglossning nu. Det rann inte ur mig men det blev på pappret. Jag stoppade upp lite papper men där va inte så mycket mer än det som kommit ut redan.
Givetvis tänker jag det värsta och börjar måla upp värsta scenariet. Googlade på det och där kom upp träffar som: "första symtom på klamydia, tidigt tecken på cellförändringar.

Till saken hör att min svägerska (sambons lillasyster) gick bort i just livmoderhalscancer i somras. Jag orkar inte tänka på att detta kan drabba oss igen.

När jag sen sökte här på sidan är det många som fått det runt äl eftersom slemhinnorna är känsliga.

Snälla hjälp mig. Har ni varit med om liknande? Dela med er och lugna mig. :cry: :shock: :(

Tack på förhand!
* Försökt sen sommaren 2009.
* Utredningen säger att det inte är något fel.

Bild

Följ gärna vår resa: http://minbebis.com/blogg/jessieh/
MF 090912 (v 5+3)
MF 100112 (v 6+5)
MF 100513 (v 5+0)
Utomkvedes 120111 (v 5+0)

Ta inte livet för givet, det är alldeles för kort för det.
Användarvisningsbild
JessieH
Alltid online

Bor: Skåne
Status: Vår tur?

Re: Fler med blödning vid samlag????

Inläggav Liteniapril 02 okt 2011, 10:43

Hej!
Jag förstår verkligen din oro och har väl kanske inte så jättemkt att stötta dig med, men jag har fått höra att man vid ÄL får känsligare slemhinnor, precis som när man är gravid. Och jag har nu under graviditeten upplevt en del blödningar i samband med sex. Det är så pass mkt mer känsligt att det inte går att vara aktiva "för ofta" längre...

Förstår du vart jag vill komma...är säkert inget att oroa sig för utan det kan nog vara slemhinnorna, men jag tycker att du ska kontakta kvinnokliniken där du bor, så du kan prata med dem/få komma på undersökning!

Lycka till!
Kram
Liteniapril
Nykomling

BF: 120407
Bor: Småland
Status: Gravid!!!

Re: Fler med blödning vid samlag????

Inläggav Skoogstrollet 02 okt 2011, 20:10

JessieH: Jag smyger in här och kikar runt lite även om jag väl egentligen inte hör hemma i er tråd då jag har en dotter på 9 månader, men jag kanske kan lugna dig med att jag också haft blödningar de två senaste gångerna vid sex. Så som jag tolkat det kan man lätt få blödningar om man har sköra slemhinnor. Jag har alltid blött lite varje gång de har tagit cellprov. Oftast har jag också fått som en startblödning vid mens tidigare, men nu har det varit mer, men bara under några timmar. Sedan sägs det ju att man kan få en blödning vid ägglossning också.

Jag har väl reagerat lite på mina blödningar då de verkar varit betydligt större än dina, men sedan mer ja ja, har jag tur är det en nidblödning eler en ägglossningsblödning har jag resonerat. Men om du är väldigt orolig och med din sorg i bagaget kan det ju vara skönt att få prata av sig och ev kolla upp det. Du har ju en helt annan historia med mf också som jag antar ökar på oron då barnlängtan är stor.

Jag hoppas det är okej att jag skrev ett svar.
Skoogstrollet
Alltid online

BF: 101231
Status: Mamma till Ronja f 101227

< Återgå till Svårt att bli med barn

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm