Maria Wigbrant

Hej! Core är toppenbra träning. Det du ska undvika om separatio...

Träningsrådgivare

Fler som är bebissugna igen men att man måste vänta?

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Fler som är bebissugna igen men att man måste vänta?

Inläggav Hannaa 13 aug 2011, 13:40

Jag är sååå himla sugen på en liten till, men pga nytt jobb så känner jag att jag måste jobba en stund till innan jag försöker. Det kan ju ta lång tid, men om det nu inte skulle göra det kommer det kännas så himla dumt. Mitt förra jobb kom jag med stooor mage första dagen, skrev under kontrakt utan att berätta att jag var gravid (pga det var ganska tidigt) och jag vill inte komma upp i den situationen igen. Känns samtidigt dumt att vänta. Jag ändrar mening var och varannan dag. Fast det blir nog (tyvärr) jobbet som får gå först, och det för att jag känner mig överlycklig som fått det jobbet jag har fått.
Fler som det inte passar för just nu men gärna vill ha en liten?
Bild

Bild
Hannaa
Alltid online

BF: 091121

Re: Fler som är bebissugna igen men att man måste vänta?

Inläggav Memeliem 13 aug 2011, 14:07

Jobba ett litet tag först du... jag hade jobbat ett halvår innan jag berättade ( var i v 8, mådde jätteilla och fick gå hem tidigt ett par gånger, kunde inte skylla på matförgiftning varje gång...). Jag tyckte det kändes dumt att inte ha jobbat längre... men samtidigt var jag ju jätteglad över att vara gravid. Men nästa gång väntar jag nog lite längre... Nu kommer jag nästan ha jobbat ett år när jag går hem för mammaledighet ett år.
Men du gör självklart som du själv vill!
Bild
Memeliem
Stammis

Status: Mamma!

Inläggav Hannaa 13 aug 2011, 14:15

Ja jag kommer nog vänta lite. Kanske sätta igång till våren. Grattis med lillbebis i magen och lycka till med förlossningen.
Bild

Bild
Hannaa
Alltid online

Inläggav Memeliem 14 aug 2011, 10:12

Tack snälla :)
Bild
Memeliem
Stammis

Status: Mamma!

Inläggav Elvi 14 aug 2011, 10:51

Jag skulle igen tänka att: jobba hinner man tids nog =)

de beror ju också på hur nära i ålder man vill ha mellan barnen. Jag skulle gärna ha jobbat också eftersom jag inte har någon fast tjänst men samtidigt vill jag inte ha jätte långt mellan barnen.

Krångligt det där. Men man ska ju göra vad som känns bäst för en själv :D
Elvi
Stammis

Inläggav Hannaa 14 aug 2011, 11:59

Hehe. ja lite krångligt är det allt. Jag har inte fast jobb just nu, hade det innan vi flyttade. Är inte orolig för just det, men jag är lärare och ska börja med en ny klass nu, första året på högstadiet, och jag vill ju helst inte plötsligt försvinna ut, jag får ju nästan skuldkänslor inför eleverna då det är superviktigt att dom får en stabil vardag och inte nya lärare hela tiden...
Jag har alltid sagt att jag inte vill att det ska vara för lång tid mellan barnen heller, men jag har ändrat mig något, då jag måste ta kejsarsnitt, och vill att sonen ska vara gammal nog till att han kan någonlunda förstå att jag inte kan bära på honom i flera veckor.
Bild

Bild
Hannaa
Alltid online

Inläggav loveine 01 sep 2011, 20:30

Oj, om jag känner igen mig! Är i precis den situationen, jag har inte jobbar så länge på mitt "nya" jobb och är så glad över att jag har just detta jobb. Därför skulle det inte kännas alls hyggligt mot arbetsgivaren att bli gravid just nu. Jag har dock en son som snart är fyra, och vår tanke är att börja försöka bli gravid igen runt jul. Då skulle jag ha arbetat knappt 1,5 år när bebisen kommer (om man nu blir gravid direkt), och det skulle bli ca 5 år mellan min son och bebisen. Alldeles för lång tid tycker jag, som egentligen velat ha mindre åldersskillnad mellan barnen. Men jobb har inte tillåtit detta. Frågan är nu om man ska låta jobbet styra barnplanerandet? Vi kommer ju tillbaka till jobbet. De har ju anställt oss för att de tycker att vi är duktiga, inte ska väl det förändras bara för att man går på föräldraledighet ett tag? I så fall är det ju ingen seriös arbetsgivare ändå.
Men det är lätt att säga, det känns ändå inte "rätt" att skaffa barn för tidigt efter att man börjat på ny arbetsplats. Ändå skulle väl de flesta av oss förstås välja familjen framför jobbet. Och ändå väljer man ju egentligen jobbet framför familjen i den här situationen...
Men usch, inte lätt alls att veta hur man ska göra.
Det kanske tar jätte lång tid innan man blir gravid igen den här gången... Man vet ju inte...
Bild

Bild
loveine
Alltid online

BF: 120722

< Återgå till Bli gravid

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm