-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Föda den 31/12 eller 1/1? Vad föredrar ni?
14 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Föda den 31/12 eller 1/1? Vad föredrar ni?Jag är född 31/12 och har alltid tyckt att det varit jobbigt. Nu spelar det inte sån stor roll men det var värre när man var barn och tonåring. Det är inte roligt att fylla sist av alla kompisarna och för att inte tala om alla dumma komentarer man får från folk när de hör när man är född. Man har ju fått några sånna under åren och man blir ganska less tillslut. Det som var jobbigast under barndomen var att jag alltid blev att förknippa min födelsedag med alkohol och fylla.
Men jag skulle nog hellre fylla på nyår än 1 jan. Det är många som inte är speciellt pigga den dagen. Då kan det bli tråkigt för barnet pga det istället.
Re: Föda den 31/12 eller 1/1? Vad föredrar ni?Min dotter är född den 1/1 -2011. Jag föredrar 1/1 får då fyller man år först, får ta körkort först osv. Kanske är lite jobbigt att fylla år på nyår för då blir det kanske mindre fokus på födelsedagen och mer på att fira nyår. Men det kanske bara är en inbillning?
Jag gick 11 dagar över tiden med min dotter. Surt! men det blev nog ganska bra ändå
Re: Föda den 31/12 eller 1/1? Vad föredrar ni?Jag är född på juldagen och har mig veterligen aldrig mått dåligt av det. Har hört sjuuuukt många gånger "men åh vilken tråkig dag att fylla på!" och jag har aldrig fattat varför?
Re: Föda den 31/12 eller 1/1? Vad föredrar ni?Min dotter var beräknad 28/12 och kom den 27/12. Vi har hört många kommentarer om dålig planering. Jag säger som flera tidigare har sagt, med flera missfall bakom mig så struntar jag i vilket datum hon kom. Om hon när hon blir äldre tycker att det är jobbigt att fylla år sent så kan vi berätta om vad vi gick igenom innan vi fick henne, och hur efterlängtad hon var. Jag tror inte hon kommer att må dåligt eller få några men av att fylla år sent. Jag känner flera som är födda i december som inte lider av det. Tycker bara att det är löjligt med såna kommentarer, och idag struntar jag i dom. Det säger mer om personen som säger det.
14 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
|