-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Föda den 31/12 eller 1/1? Vad föredrar ni?
14 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Föda den 31/12 eller 1/1? Vad föredrar ni?Hej, idag är det nyårsafton och många har säkert ett beräknat datum häromkring.
En intressant och rolig fråga till alla är om man hellre vill föda sista dagen 2011 eller första dagen 2012?
Re: Föda den 31/12 eller 1/1? Vad föredrar ni?1/1 alla gånger!
v 37+1 idag och nu åkte hallonbladste fram. NU ska ungen ut!!!! Första barnet kom 38+1 så nu hoppas jag att det inte är så långt kvar.
Re: Föda den 31/12 eller 1/1? Vad föredrar ni?Jag hade hellre fött 31/12, lätt!
Jag hade BF den 27/12-10 och ville helst gå över till januari bara för att få två kalenderår mellan barnen men sa alltid att hade det stått mellan sista och första dagen hade jag helst velat få sista dagen Och Gotland, varför vill du ha ut ungen? Jag vill ha in en unge och aldrig släppa ut den! Ååååå vad jag vill vara gravid!
Re: Föda den 31/12 eller 1/1? Vad föredrar ni?Jag hade BF 12/12 så mitt var aldrig så nära 31 men sonen föddes 23/4. Det finns alltid någon viktigpetter som ska säga saker som "det var inte vidare bra planerat" eller "oj vilken tråkig födelsedag". Det tog mig närmare året innan jag (tyvärr) började säga till på skarpen.
För är det rätt att säga att man planerat dåligt när man försökt få barn under en längre tid? Eller varför skulle min sons födelsedag vara tråkigare än en som är född på sin mammas varma sommarfödelsedag? På sommarlovet är ju ändå ingen hemma. Så resonerar jag. Nu vet jag att min diskussion skiljer sig lite från den du ville påbörja Stina men jag hoppas den förstås i alla fall! Men i slutändan är det inget man kan välja! Vill ungen ut så vill den ut!
Re: Föda den 31/12 eller 1/1? Vad föredrar ni?Ser att jag skrivit 23/4. men jag menar självfallet 23/12. Nuvarande BF är ju till april så fingrarna slank väll
Re: Föda den 31/12 eller 1/1? Vad föredrar ni?
Jag mår hur bra som helst! Men jag hatar att ha stor mage!!! Den är bara i vägen och gör mig osmidig. Jag är inte van vid det och vill ha tillbaka min kropp. 14 kg upp just nu... suck. Dessutom är det sånt liv där inne så jag kan inte sova på nätterna. Nej, jag vill va smal, jag trivs i min vanliga smala kropp. Hoppas att den återvänder. Sen kan tuttarna gärna krympa lite
Re: Föda den 31/12 eller 1/1? Vad föredrar ni?Jag kan inte bestämma mig så det spelar nog ingen roll när mitt barn skulle födas
Min son är också född 23/12, och jag tycker inte det är synd om honom. Kompisar kommer garanterat att komma ihåg när han fyller år, han får öppna presenter två dagar i rad (nu när han fyllde 4 var helt gaaaalet, han älskade det faktum att han fick mer presenter än alla andra haha)
Re: Föda den 31/12 eller 1/1? Vad föredrar ni?Tror det är "viktigast" i 17-18årsåldern. Så har jag upplevt det med kompisar iaf. Att dom inte får gå på krogen med sina kompisar som fyller tidigare på året.
I 3an på gymnasiet hade vi 3afester varje månad. Det var skitkul och vad alla pratade om. Inte kul för dom som missade alla fester hela hösten pga åldern. Ingen big deal kanske, men jag skulle ändå föredra januari och hoppades därför på det för min dotter. Och hon har inte kommit än...
Re: Föda den 31/12 eller 1/1? Vad föredrar ni?Jag hade Bf 18/12 och det hade ju kunnat bli ett januaribarn.. Men jag längtade så mycke så hon var välkommen när som helst... Hon kom den 19.e..
Hur som helst. Jag e själv född sent på året o har aldrig mått dåligt av det.. Min bästa kompis som liten fyllde också sent så vi hade ju sällskap av varandra när det gällde krogbesök o annat som fick dröja lite... Det jag försöker säga e att det spelar ingen roll...
Re: Föda den 31/12 eller 1/1? Vad föredrar ni?Både jag och min sambo är födda i december och har under barnaåldern fått stå ut med ett och annat på grund av att vi inte var skolmogna. Själv var jag socialt omogen men tvingades gå i skolan med min årskull i alla fall (något som skolan sen ångrade!). Sambon fick börja skolan och gå om en klass. Inte så himla kul heller som ni nämner under tonåren att vara yngst. Vi hoppades i alla fall innerligt att det skulle bli en januaribebis vilket det ju blir också (såvida man inte mot förmodan går över till februari
14 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|