Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!
av arizza 14 jan 2011, 15:02
Efter en tid av att "vänta på det bra tillfället" i livet (som jag och min man insett inte finns) så har det "bättre" tillfället åtminstone dykt upp. I april reser vi till USA (bara en veckas semester) men därefter ska det bli bebisverksamhet. Alltså någon gång i maj någon gång. Det hade varit roligt att följa någon/några som har samma plan som vi. Både jag och min man längtar (och han är världens bästa), men ni vet väl hur män är i allmänhet, det där med bebisar och moderskänslor är mest en kvinnosak och det är inte alltid lätt att prata med mannen/killen om det. Jag skulle därför vilja ha en någon att dela min längtan, våra försök och förhoppningsvis min graviditet med.  .
-

arizza
- Alltid online
-
- Status: Hatar missfall
-
av Idlisa 14 jan 2011, 19:39
Hej Arizza! Åh vad kul att hitta någon annan här som också planerar lite längre fram i tiden och som också behöver en annan att prata med  Även om våra karlar är med på planerna så är det inte samma sak att prata med dom om våra moderkänslor. Vi ska sluta med p-piller i april-maj men jag har inte bestämt mig än för om jag verkligen vill försöka med en gång till 100% (kolla ÄL och planera sex m.m) eller om vi ska bara låta det va och vänta och se vad som händer och kanske göra ett ordentligt försök senare i sommar? Jag kan inte sluta "planera" att det kanske är skönare att få barn mars-april när det inte är lika kallt och snöigt så man kan ut och gå massa med barnvagnen. Och så ibland tänker jag "äh det kan verkligen inte vara viktigt när man väl ÄR gravid". Har du tänkt något positivt/negativt om vilken årstid man får barn (och nu låtsas vi som att det faktiskt går att planera ha ha) Skulle vi båda lyckas bli gravid på första försöket (maj) så borde det bli en februari bebis ungefär? KRAM
-
Idlisa
- Stammis
-
-
av saferide 22 feb 2011, 22:00
Åh, roligt!  Planen är nästan likadan här  I april är det tänkt att försökas! Jag slutade med ppiller för två månader sedan, av andra anledningar, så när det väl är dags är det bara att köra på! Idlisa: Jag planerar också massor! Kan också säga att jag fick min första son (nu 3 år) i december och det var inte jättetufft med barnvagn och sånt. Det var lite knepigt med allt RS-virushets -överallt, men annars funkade det bra tyckte jag. Det var skönt att slippa vara höggravid under sommaren och det var perfekt med en halvårsbebis under sommaren, då slipper man vara lika rädd för solen och värmen 
-

saferide
- Alltid online
-
-
av kantarell 23 feb 2011, 04:38
Låter kul Har dock en liten tjuvstart, men kanske är lugnt i alla fall? Sitter o inväntar helgen/början på nästa vecka för att se om det är läge för något grav. test.. Men ja, det visar sig helt enkelt 
-
kantarell
- Nykomling
-
-
av saferide 23 feb 2011, 20:15
Spännande! Jag vet att jag har ÄL i helgen, och vi ska bort på fest.. Får försöka hålla oss ändå, hihi. Tiden går ju så långsamt när man väl har satt en start-tid nu...
-

saferide
- Alltid online
-
-
av Sera 03 mar 2011, 14:49
Ingen som varit här och skrivit på en vecka nu, men jag fortsätter  I dag är min första p-pillerfria dag, så det blir till att vänta in "p-pillermensen" och sen efter det köra på för fullt är tanken. Men vet ju aldrig hur kort eller lång tid det tar innan det blir ett plus. Min kille tjatat lite om hur gärna han vill ha en liten en  Jag har ju absolut viljan och blir ännu mer sugen nu när vi bestämt att försöka  Dessutom så är 2 av hans bröders fruar gravida nu vilket gör mig ännu mer sugen  Jag vill också planera.. tänker verkligen på allt. Men det är väl där kvinnans modersinstink fortsätter och mannen stannar. För han säger i princip att "vänta tills du blir gravid så kan vi planera sen". Men jag antar att det är en tjej-grej.. att planera alltså ;P Så jag är väl lite på försprång, jag hoppas på BIM och plus i April, så vi får se hur det går  Lycka till allihopa! 
-

Sera
- Stammis
-
-
av lääängtar 03 mar 2011, 14:59
Vi ska också börja försöka i maj!:) Har en son som är ca 9 månader från förr:)
-
lääängtar
- Alltid online
-
- BF: 100212
- Status: Gift, gravid med barn #2 och överlycklig!
-
av eifos 04 mar 2011, 00:26
Hej! Jag och min kille har beslutat oss för att vi skulle bli glada om jag blir gravid. Därför kände jag att bästa månaden är i april/maj/juni nu i år. Så vi ska skippa kondom och försöka nu. Spiralen är uttagen för en vecka sedan, men detta pga lite andra problem jag hade med den. Men det känns otroligt konstigt, konstigt att ens försöka. Har ju aldrig gjort det förut, så det är väl anledningen. Men jag är så förväntansfull och tycker att det är så oerhört spännande. Jag är hur redo som helst!  Så för oss blir det i vår/sommar nu. 
-
eifos
- Nykomling
-
-
av Sera 04 mar 2011, 19:00
Jag tänkte att jag skulle äta klart mina p-piller (asken tar slut i september) och sen börja, men min karl vill så gärna börja nu och jag slutade med pillrena här om dagen som sagt. Och på bara ett par dagar så har jag blivit jätteredo:D Det är ju första barnet för mig så det känns konstigt och spännande på samma gång 
-

Sera
- Stammis
-
-
av saferide 04 mar 2011, 21:16
Sera Vad roligt att mannen din också längtar  Känns mest som en tjejgrej annars att gå och planera och längta ihjäl sig! Idag fick jag reda på att jag har fått ett supersommarjobb, så vi skjuter upp bebisverkstaden en månad, då man inte får vara synligt gravid alls där jag ska jobba. Så himla jobbigt och tråkigt, längtar redan som en tok ju 
-

saferide
- Alltid online
-
-
< Återgå till Bli gravid
|