-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
För alla som MÅSTE gå ner i vikt för att bli med barn
35 inlägg • Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Re: För alla som MÅSTE gå ner i vikt för att bli med barnHej flickor!
Jag har nu lyckats gå ner lite till i vikt (trots att det varit jul) Nu har jag tyvärr fått en revbensfraktur p.g.a att jag hostat så mycket då jag har lunginflammation så får se hur länge det tar innan man får röra på sig igen....SUCK! Men en sak jag inte kommer att ändra på trots att jag inte får motionera (gör ont t.o.m. att gå...) så det är att äta frukost!!! Jag har aldrig kunnat äta på mornarna, mått illa av bara tanken men nu har jag kommit in i det och det har säkert hjälpt till Sedan måste jag erkänna att den största boven för mig säkert varit myskvällar med god mat, godis och alkohol (inte mycket alkohol men det räcker ju att man dricker 2 öl någon gång i veckan för att vikten skall öka igen) Det har vi nu slutat med både jag och min man Lycka till nu alla med viktnedgången!! Jag skall också kämpa trots att jag inte får röra på mig, får helt enkelt äta mindre och hälsosammare tills man är frisk igen!! Kramar!!
Re: För alla som MÅSTE gå ner i vikt för att bli med barnHej alla!!
Tänkte först dela med av min historia...lever i ett lyckligt samboförhållande sen nästan 4 år. Hade p-stav när vi träffades, togs ut samma dag som vi blev sambos sep 2008. Började med p-piller direkt efter, slutade med det sep-okt 2009. Vi tänkte då satsa helhjärtat på att få en bebis Ringde till BVC här i området för rådgivning och hjälp, med både mensen och den uteblivande graviditeten som vi längar efter. Men det blev blankt nej direkt, just pga min vikt Blev så arg på detta, har alltid varit mullig och aldrig haft såna här stora problem förrut med mensen och inte heller några problem med att bli gravid. Gjorde 2 aborter i tonåren (då var jag oxå mullig kan jag tillägga) så därför vet jag det Ger det en ärlig chans iaf, har småstartat nu i januari månad och gått ner 3kg hittils. Kör igång nu igen i februari här med VLCD, sen blir det ändring av kost och motion så får vi se om det blir en bebis detta år iaf
Re: För alla som MÅSTE gå ner i vikt för att bli med barnHej tjejer!
Tänkte puffa upp tråden lite och höra hur det går för er som försöker gå ner i vikt?? Hoppas det går bra! Jag och min man är nu inne på 11:e (riktiga) försöket, kört utan skydd sedan januari 2011... Senast jag skrev hade jag lyckats gå ner, efter det har jag blivit opererad 2 gånger men nu är jag "back on track" så att säga Dessutom är det så kul då jag fått med min man i rullorna också 99,5 vägde jag i januari, trots 2 operationer, ingen motion och ohälsosam mat (då jag tyckt synd om mig själv), så har jag bara gått upp 800 gram sedan januari... bra att det inte är mer än så... MEN kampen fortsätter!!! Vikten skall ju gå neråt och inte uppåt... Lycka till med viktnedgången och plussandet
Re: För alla som MÅSTE gå ner i vikt för att bli med barnHej!!!
Jag är inte överviktig.. men lade på mig några "sambokilon" efter att jag och min kille flyttade ihop! Vi åt GI i ca 3 veckor och jag gick ner 2 kg, så ett tips bara! Man äter väldigt god mat och man håller sig mätt länge.. och är man mätt så blir man ju inte sötsugen Och glöm för guds skull inte motionen!! Och sex är ju också motion LYCKA TILL!!!
Re: För alla som MÅSTE gå ner i vikt för att bli med barnHej.
Jag MÅSTE också bli av med några(läs rätt många) kilon... Vet faktiskt inte vad jag väger då jag just nu inte har någon lust att väga mig men skulle gissa runt 110kg... Vi har försökt bli med barn några månader nu och det har inte tagit sig. Har regelbunden cykel på 28 dagar men jag tror att viktnedgång skulle underlätta för oss. Sedan en dryg vecka tillbaka har jag ytterligare en anledning till att gå ner i vikt då min underbara sambo gick ner på knä och frågade om jag ville gifta mig med honom. Vi har ätit lchf från i höstas men sedan några månader tillbaka har vi inte följd det så strikt och det straffar sig på en gång... Just nu håller jag på att laddar för att börja röra på mig igen. Mitt jobb tar stora delar av min tid men det är bara en ursäkt... Kram på er alla!
35 inlägg • Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
|