För alla som MÅSTE gå ner i vikt för att bli med barn

Träffa andra som har svårt att bli med barn här.

För alla som MÅSTE gå ner i vikt för att bli med barn

Inläggav chevrolet 25 okt 2011, 00:12

Hejsan som ämnet råder så måste jag gå ner i vikt för att bli med barn.
måste gå ner hela 15 kilo :? så jag tänkte skapa en tråd här för att dela med mej av min resa. ni får mycket gärna vara med så vi kan peppa varandra, prata om hur vi mår och hur det går.

jag kommer att börja med cambridgekuren nästa måndag så jag hoppas att det blir vägen för mitt nya lättare liv :P

Jag hoppas att vi blir många på denna tråden som delar med sig och peppar varandra :P
chevrolet
Stammis

Re: För alla som MÅSTE gå ner i vikt för att bli med barn

Inläggav vambi 25 okt 2011, 03:33

oj, lycka till! jag vägde 115, men på nått sätt, vet knappt hur, gick jag ner nästan tio av dom bara så där, kanske var det att jag fick cykla hela sommaren, men det tog sån tid att jag inte vågade lita på det, men nu när jag gått ner mera har jag ändå en sk ölmage, som putar varje gång jag sätter mej, och det har jag ej haft förut fast jag är kraftig skumt!
vambi
Alltid online

Inläggav chevrolet 26 okt 2011, 22:54

hej vambi :P

tack så jätte mycket =) kul att du skriver på denna tråd. oj då den ork i kroppen har jag ej nu att cykla hehe ska gå ner lite i vikt först innan jag börjar med motion. vad skumt om *ölmagen* eftersom du inte har haft den förut men får hoppas att du blir av med den snart. och hoppas att du mår bra ändå
chevrolet
Stammis

Inläggav chevrolet 27 okt 2011, 23:06

ja då är det fredag imorgon så på söndag börjar jag med min cambridge kur och börjar på ett nytt lättare liv=) ser verkligen fram imot dethär. orkar ju inget ting om dagarna jag har verkligen viljan att gå ut å röra mig men det är så tungt jag orkar verkligen inte så hoppas att jag går ner i vikt. :P ha en bra helg alla :P återkommer på söndag =)
chevrolet
Stammis

Inläggav chevrolet 31 okt 2011, 23:30

tråkigt att det inte är någon som vill vara med i denna tråd å diskutera. :( hoppas det blir några iallafall :lol:
chevrolet
Stammis

Inläggav tjejig87 01 nov 2011, 10:10

Jag är också överviktig, väger över 100 kg och skulle väl vilja komma ner på iallafall 80 för att få ett bättre BMI. Inser att det är omöjligt för jag coh min sambo har redan börjat försöka bli med barn. Barnmorskan sa att det var okej, då jag var orolig för komplikationer. Vet inte om min övervikt påverkar just mina chanser att bli gravid då vi nyss börjat försöka.

Men jag känner ändå att jag vill vara med i denna tråd och peppa och bli peppad.

Jag har testat Cambridge för några år sedan och gick ner rätt mycket fort men slutade sen och gick upp allting igen. Vet inte om jag tycker att det kuren är så bra, inte enbart iallafall eftersom det är så extremt lite man får i sig. Tänker att man borde bli undernärd. Jag blev bara trött och hade konstant huvudvärk. Ingenting jag tänker testa igen. Ska nu istället försöka med mindra socker och mer motion istället. Det gamla klassiska. Tar längre tid men är nog mer hälsosamt.
tjejig87
Stammis

Bor: Örebro
Status: 2 barns mamma

Inläggav chevrolet 01 nov 2011, 12:27

Välkommen till denna tråd tjejig87.
det tråkiga är att det kan göra så stor skillnad om man är överviktig för då det sämre med skansen att bli gravid. men i vissa fall räcker det bara att gå ner 5-7 kg det är igentligen inget ting det går man ner rätt fort.

tycker du gör ett klokt val att redan börja gå ner i vikt. så tidigt nu när ni har börjat försöka. än att ha försökt länge utan har tänkt på vikten och sedan bli besviken för det.

jag väger 91kg och mitt mål är att komma ner till 75 kg.
så idag är det min andra dag med cambridge=) hoppas det går bra=)
att man går upp efteråt brukar vara att man faller in i sina vanliga rutiner med mat igen. och självklart går man upp lite igen när man har slutat.

Jag önskar att jag kunde vara som dej med detdär med att äta mindre socker å mer motion, men tyvär så fungerar inte det så bra för mej. det går nån vecka sen är jag tillbax där jag åt allt igen med socker och ingen motion. men hoppas verkligen att du klarar det.

som vi båda här så gör i detta för att få detta efterlängtade plusset=) säg till din sambo att han ska stötta dej genom att säga uppmuntrande ord och självklart att ni är ett steg närmare att få barn=) det gillas alltid :P

och du vi kommer att klara detta det tar en liten tid men vi kommer klara det :P
chevrolet
Stammis

Inläggav tjejig87 03 nov 2011, 18:05

Hur går det chevrolet med Cambrigde? Har ju gått några dagar nu. Hoppas att det går bra :) Glöm inte dricka vatten!

För mig går det inte alls bra. Har jobbat mycket, tom dubbelpass igår och då blir det mycket mackor och ingen motion. Blev en bra lunch igår iallafall. Hoppas på 1 kg iallafall tills nästa vecka. Jag är ledig i 3 dagar nu så hoppas jag lyckas pallra mig ut i joggingskorna.
tjejig87
Stammis

Bor: Örebro
Status: 2 barns mamma

Inläggav veruscka 03 nov 2011, 18:42

här bantas det också!!! har gått ner 10 kg nu och vill gå ner nga till väger 73 kg nu!! Vi har försökt ett tag att bli med barn men inget resultat så jag tog tag i min vikt!! Nu denna månaden ska vi ge järnet och se om det går nu :)
BildBild

Bild
Användarvisningsbild
veruscka
Stammis

Inläggav chevrolet 03 nov 2011, 19:22

hejsan jo det är min 4:e dag idag å allt känns jävligt tunkt känns som att jag får leva med min fettma å ej nått barn. men men det är bara till att acceptera
chevrolet
Stammis

Nästa

< Återgå till Svårt att bli med barn

Support: support@minbebis.com     Press   Priser och info

Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: Min bebis Allt för föräldrar, Malmskillnadsgatan 39, 111 38 Stockholm