-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
För gammal? Ledsen.
5 inlägg • Sida 1 av 1
För gammal? Ledsen.Hej alla! Jag är 38 år och har en liten tjej på 1½ år.
I början på Juni fick jag reda på att jag var gravid igen och blev så glad! Tyvärr fick jag ma förra veckan och när jag var inne på akuten tyckte den "trevliga" läkaren att jag borde nästan "skylla"mej själv som försöker skaffa barn vid min ålder. Skulle vara på inskrivning nu i veckan på MVC, men ska istället dit för att få svar på många frågor. Någon annan som har liknade erfarenhet? Hur vågar och orkar man försöka igen?
Re: För gammal? Ledsen.Hej Pumis!
Fy farao för den läkaren du träffade Jag har inte fått något missfall så jag kan inte sätta mig in i din situation. Men jag tycker du ska våga igen! Du är inte för gammal - det ser man på denna sida "35+-mammorna" Där är det många som får barn långt över 40. Håller tummarna - lycka till! Vi hörs igen - kram Andypandy
Re: För gammal? Ledsen.Hej Pumis,
Först vill jag bara säga att vad tråkigt att du drabbades av ma. Förstår att det måste ha varit fruktansvärt att höra läkaren när du först och främst upplevde MA och alla de ledsamma känslorna som då händer och chocken över att graviditeten tog ett så tråkig slut. Så okänsligt att inte tänka på att allas livssituation inte är likadana och att det kan finnas många orsaker till att man får barn senare än andra i livet. Jag vet precis hur det är. Jag är 43 idag och har en liten tjej som är 20 mån och fick MF i april i v9. Man kan få missfall oavsett ålder och det är dessutom ganska vanligt tyvärr. Även om inte läkaren sa något så klantigt som till dig så hade jag också en okänslig läkare som hade en barnmorskestudent som skulle klämma och göra samma saker som läkaren och när hon såg att fostret var dött på UL så vände hon sig först till studenten för att tala om hur det låg till. Jag var dessutom på Gynakuten själv. Det var fruktansvärt. Jag fick däremot stöd och uppmuntran från min barnmorska så fråga så mycket du orkar när du är där. Självklart ska du våga försöka igen. Jag tänkte länge efter MF "-nu skulle jag ha varit i den och den veckan" och var ledsen länge. Men det går över och hoppet kommer tillbaka. /criss
Re: För gammal? Ledsen.Åh, vad gulliga ni är! Nä just det, man kan ju inte skaffa bebis bara för man "ska", det är ju trevligt att ha nån man VILL skaffa den där bebisen med!
Det var skönt att prata av sig idag på Mvc, och bm trodde den dumma läkaren missat nåt i sin utbildning... Jag är dock livrädd för att försöka igen, (ma var en fruktansvärd upplevelse med VÄLDIGT mycket blod) men längtan efter ett syskon är finns ju kvar så vi får väl se!
Re: För gammal? Ledsen.Det första som hände när vi bestämde oss för att satsa på en till unge var ett missfall. Det är ju inte ovanligt i någon åldersgrupp. Försök att inte ta åt dig, det finns ingenting som säger att det inte går strålande nästa gång!
38 är inte ens särskilt gammalt
5 inlägg • Sida 1 av 1
|