-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
För oss som fyllt 40För oss som fyllt 40Hej!
Jag tycker det vore kul att komma i kontakt med härliga bebistokiga kvinnor som fyllt 40. Det finns ju en massa goa tjejer här på minbebis, men många är typ hälften så gamla som vi. Vi har ju en del andra erfarenheter som NUPP/KUB mm. Själv fyllde jag 40 i våras och väntar mitt super-efterlängtade tredje barn. Kram från muminmamman som hoppas på fler likasinnade!
Re: För oss som fyllt 40Jag är inte 40 år, men jag fyllde 30 i september och har just fått mitt första barn.
Oj, jag ser att du gått genom 3 missfall, måste vara jättetungt....speciellt så sent som v 18 + tvillingar... Re: För oss som fyllt 40Hej sprallos, kul att du kikade in i alla fall.
Och tack för omtanken ang min bebishistorik... Kämpar på & ger inte upp!!
Re: För oss som fyllt 40Hej hej muminmamman!!! Jag är inte 40 år men 37. Fyller 38 i år...Ska föda mitt 2:a barn om tre mån, min son är 14 år så detta blir en riktig sladdis
Re: För oss som fyllt 40Hej lejonella!
Kul att du hörde av dig! Jag har också en 14-åring hemma, en riktig fjortis! Jag tycker det vore intressant att höra om andra äldre mammors erfarenheter av fosterdiagnostik. Jag gjorde KUB förra gången och kommer absolut göra det igen. Vågar inte göra fostervattensprov. Börjar med KUB. Ser det bra ut då nöjer vi oss med det och är oddsen sämre gör vi fostervattensprov då i så fall. Hur har du gjort? Sköt om dig och lycka till under resten av tiden med tvån på jäsning! Kram Muminmamman
Re: För oss som fyllt 40Jag är 41 år och har fyra söner, 20, 18, 9 och 6 år. Min stora kärlek träffade jag för 1,5 år sen och försöker bli gravid sen 7 mån tillbaka. Han har också två söner sen förut.
Känns mysko att många här är t.o.m yngre än mina söner!
Re: För oss som fyllt 40Välkommen annnyman!
Jag blir så glad när jag hör om fler lite äldre som mött kärleken och vill ha fler barn. Dessutom tycker jag att det är nu när mina tjejer blivit lite äldre som en annan glädje kommit med att ha barn. Ser också på min man och hans syskon hur mycket stöd & glädje de har av varandra. De är 3 och den yngsta "halvsyskon". Själv har jag (bara) många "halvsyskon" och kanonfin kontakt speciellt med yngsta syrran. Det skiljer 20 år på oss. Kärleken är min största drift att vilja ha barn igen, men även glädjen att ha en stor familj och sedan deras framtid tillsammans. Önskar dig varmt lycka till i babyverkstan annnyman!
Re: För oss som fyllt 40Tack muminmamman! Jag har varit till en gynekolog som säger att allt är bra med mig hon ser inga hinder att jag ska kunna bli gravid. Vi har ju båda barn innan och det bör funka. Jag har ju regelbunden mens och jag har ÄL så det är bara att köra på!
Re: För oss som fyllt 40Skönt att höra! Snart händer det ska du se. Håller tummarna för er!
Re: För oss som fyllt 40Hej igen!!! Vi gjorde fostervattensprov, och det var hemskt!!!!! Jag är så spruträdd så jag blev alldeles chockad när de tog fram stora sprutan....Började gråta som tusan. Allt såg ju jättebra ut, så nu känns det ju skönt att vi gjorde det, men jag ångrar det lite ändå efs jag blev så rädd...Tycker inte att det känns så himla kul m tonåring och bebis, är lite rädd för att han ska få en revoltperiod då bebisen kommer. Han är orolig märker jag, och ger små pikar för att jag ska bekräfta att han inte kommer att hamna sist..I kölvattnet av syskonet. Svårt. Men det kanske kommer att funka bättre än vad jag tror...Det är maxat iaf att jag nu släpar runt på en kula, det trodde jag inte för nga år sedan. Jag var ju färdig m barnafödandet tyckte jag. Men så stod HAN bara där, och jag smälte. Kastade mig ut i det okända handslöst, och nu är magen som en fotboll
|