-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
För tidigt födda..
8 inlägg • Sida 1 av 1
För tidigt födda..Har letat runt efter en tråd som handlar om mammor som fått barn för tidigt. Blev nyss utskriven från Huddinge där jag legat i 5 dagar för att stoppa att förlossningen skulle starta i v.32. SÅ nu vill jag gärna komma i kontakt med andra mammor som fått barn tidigt.
Någon som vet om det redan finns en tråd?
Re: För tidigt födda..Hejsan jag e ju oxå en januarimamma. Hmm tänkte att jag får väl svara fast jag stämmer nog kanske inte riktigt in. Fick min förra son i v 36 förra gången...
Så för tidigt men inte så jääätte för tidigt. Denna gång så har jag ju påverkan på livmodertapp o mkt sammandragningar o varit sjuksriven sen v 23 för att fl inte ska starta då jag varit ordinerad mkt vila med mkt sängläge för att livmodertappen inte ska bli mer påverkad... Så jag tror att denna kommer tidigt oxå det tror även min bm.. men man kan ju aldrig veta... jag ska tillbaka till läkaren på måndag för att kolla igen, har kollat varannan v via vul på livmodertappen.. Jag skulle väl egentligen åkt in till fl ett par ggr när jag haft sammandragningar i ett par timmar, men jag har väntat... o det har gått över. Nästa gång d blir likadant längre så ska jag inte vänta nu ligger ju bebisen ned o e ruckbar oxå... men förhoppningsvis så stannar ju bebis inne ett par veckor till iaf
Re: För tidigt födda..Fick första dottern i v 36, sonen kom i 38 men från 35 var jag 3 m öppen o ordinerad sängläge, många turer med extra ultraljud och stoppkurer på förlossningen.
Dock har mina varit klara o friska när de har kommit, men jag förstår din stress o oro.
Re: För tidigt födda..Vi hade en tråd här, men den är inte aktiv längre!
Däremot är vi en stor grupp på över 100 medlemmar på facebook som skriver aktivt. Några är fortfarande gravida, andra har små bebisar antingen på neo eller nyss hemkomna och många av oss har redan tagit oss igenom det jobbiga och har större barn. De flesta i denna gruppen har barn födda från v 24-34, så du är hjärtligt välkommen!
Re: För tidigt födda..Det är ju en födel om jag nämner namnet på gruppen också!
för tidigt födda barn heter den!
Re: För tidigt födda..Jag var ju på läkarkontroll igår igen o kollade livmodertappen. Jag tycker att det varit så mkt bättre dessa 2 veckor så tänkte att det e nog bra. får se om jag blir sjukskriven eftersom den hållit sig på samma längd i 6 veckor. Men nu hade den minskat från 3,2 till 1.9 så nu ska jag inte göra någon form av fysisk ansträgning, sex el nåt.. fast sex har jag inte fått på ett par veckor då killen vägrat
Jag skulle bli glad om det blev en januaribebis.. för det trodde hon inte.. hon sa att det kan starta om nån vecka men förhoppningsvis hålla sig inne lite längre in i december. så blir väl en liten plutt som får titta ut... men tänkte hålla mig så lugn jag kan så att den stannar inne o får så bra chanser som möjligt.. var inte så roligt läkarbesök men, men då är man ju inställd på att det kan starta när som helst o att jag ska åka in på direkten så att dom kanske kan avbryta fl el annars ge kortison för att få lungorna att mogna...
Re: För tidigt födda..Min livmodertapp var 1.5mm när jag blev utskriven och som jag nu förstått i efterhand, även att jag är öppen 1cm eftersom de får in ett finger och känner barnets huvud. Huvudet är även fixerat sedan några veckor tillbaka.. Nu är jag ju i v 36 så kommer han nu så är det ändå inte så stor fara, eller ingen fara alls egentligen.
Har de senaste dagarna kännt mer "menssmärta" i nedre delen av livmodern och att just den nedre delen blir hård. Detta kommer och går, men ingen konstant smärta. Så jag sa till min sambo att jag tror att det kan vara något på g. Kanske inte idag eller imorgon, men jag tror inte jag kommer gå hela tiden ut.. Är så svårt när det är första barnet, när ska man åka in, hur känns det när förlossningen sätter igång, osv.. Känner mig även betydligt lugnare efter att ha legat inne och fått se neonatalavdelning och fått prata med personalen, även fast jag nu klarade mig så betydde det mycket och jag känner även att det gjorde mig mycket lugnare inför när förlossningen väl sätter igång!
Re: För tidigt födda..mrsjenny: tänkte bara skriva min fundering om när man ska veta om förlossningen är igång och när man ska åka in.
För mig har det inte varit några som helst tvivel. Känns ju spännande och så och minns att jag flera kvällar hade sammandragningar och undrade om det är nu som det börjar. Men icke, sen när det väl började fanns det INGA SOM HELST TVIVEL om saken =) jag tror man bara vet.
8 inlägg • Sida 1 av 1
|