-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
För ung?
13 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: För ung?Hej!
Jag är 19år, fyller 20 och tog studenten i juni. Jag är gravid i v29. Eftersom jag själv gjort en abort när jag var 15år så var jag fast i att behålla detta barnet. Jag och min pojkvän hade pratat om att vi skulle skaffa barn men inte riktigt när (bor tillsammans & har varit tillsammans i 5år), så jag frågade honom om han ville ha barn med mig och han sa ja händer det så händer det. och då berätta jag att han skulle bli pappa. dagen efter ringde jag till min mamma och berättade. hon blev givetvis väldigt arg eftersom jag hade så stora planer om vad jag ville göra. så vi pratade inte på ett tag, men nu är hon väldigt glad över att hon ska bli mormor. så jag tycker att du ska bestämma helt och hållet själv! vill inte din pojkvän så är det upp till honom men jag tycker inte du ska göra abort bara för att han inte vill ha barn nu. och det med din mamma, skit i om hon blir arg, det gjorde jag! efter ett tag kommer hon acceptera det! Lycka till!
Re: För ung?och jag måste tillägga att min mamma är väldigt mallig och stolt över att hon blir mormor när hon är 39 år
hoppas du gör rätt val!
Re: För ung?Enligt min mening så är det en helt OK ålder att behålla ett barn, 19-20. Det är inte OK när tjejen är 16, tyvärr finns det ju många såna också. Men vad vet jag, de kanske blir jättebra föräldrar? Men näe, det klingar inte alls rätt i mina öron.
Sen när det kommer till ditt fall så tycker jag som alla andra, prata om det. Prata med en kurator och med föräldrar...kan också hjälpa. Föräldrar kan ha nånting avgörande att säga om saken. Lycka till.
13 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
|