Jag tror att ÄL tester kan cisa falskt positivt om man har höga LH värden i kroppen iaf och det kan man ha om man har ett hormonfel som gör att de värdet är högre.
Du kan prova att ta tempen med en speciell termometer som kallas BBT termometer och mäter kroppens basal temperatur.
Eftersom kroppstempen sjunker nån eller några grader när vi har ÄL så kan det vara ett säkrare kort än ÄL tester om man nu får falska positiva utslag med dem.
Jag tempade ett par månader, för att veta ungefär när jag hade ÄL och jag har iofs långa cykler men jag såg en kurva iaf.
Man måste ta vid samma tid på morgonen innan man går upp och man kan mäta i munnen eller vaginalt men vaginalt är bättre och säkrare eftersom man kanske andas med munnen och man kan mäta längre in i kroppen på det viset.
Du kan ju gå till gyn och säga att du haft problem med din mens (ljug om du inte har det) så de gör ett ultra ljud på dina äggstockar då kan de se om allt ser normalt ut iaf

Men annars så kanske jag också tycker att 19 är tidigt, jag vet hur det var för min syster som fick barn vid 19 och det är inte lätt. Med pengar, skola, jobb och pojkvän.....men jag vet ju inget om ditt liv så förlåt min inflikning!
Lycka till!