Anna Wilsby

Hej Anna, din fråga bör skickas till barnmorskan här på MinBebis i...

Profylax

Föräldrar hur ofta har ni sex?

Hur får man samlivet att fungera med barn? Diskutera!

Hur viktigt är det med sex för dig i småbarnsåren?

Mycket viktigt, förhållandet bygger mycket på det
3
10%
Viktigt, vi försöker ha sex så ofta det går, finns inte tiden skaffar vi oss tid
7
24%
Mindre viktigt, finns det tid över har vi det gärna
16
55%
Inte viktigt alls, vilar hellre än att ha sex
3
10%

Antal röster : 29

Föräldrar hur ofta har ni sex?

Inläggav Stina 22 apr 2010, 12:32

Att sexlivet påverkas åt framförallt det ena hållet känner säkert många till!
Vad tycker ni? Är sex inte lika viktigt när man har små barn? Går sömnen före?

Ibland är man helt enkelt för trött, i alla fall jag! Men sen handlar det om att ge och ta! Vad tycker ni?
Användarvisningsbild
Stina
Forumvärd

Status: Börja blogga på Minbebis du också!

Re: Föräldrar hur ofta har ni sex?

Inläggav Gellis 22 apr 2010, 13:10

jag kan känna att jag inte njuter lika mycket om inte orken finns där och sambon känner likadant. vi brukar passa på när min mamma är på besök, då ber vi henne ha Isabell en natt i gästugan så kan vi få både sömn och tid för varandra. både min mamma och Isabell brukar ha det jätte mysigt och roligt dom tillfällena, det blir deras lilla myskväll helt enkelt
Användarvisningsbild
Gellis
Alltid online

BF: 100406
Status: två barns mamma

Inläggav Stina 22 apr 2010, 13:23

Så skönt att ni tom har en gäststuga då! Man kan ju ändå känna att det blir för intimt om gäster eller mormor sover i ett rum lite längre bort på samma plan.
Användarvisningsbild
Stina
Forumvärd

Status: Börja blogga på Minbebis du också!

Inläggav EW 22 apr 2010, 13:27

För mig är det viktiga att man fortfarande ser på varandra även som sexpartners och inte bara föräldrar. Vi har inte haft det svårt att få tid till sex, har Algot känt att vill sova med oss så får han somna om i vår säng så går vi helt eneklt nån annan stans och avslutar det vi börjat 8) När man är gravid så är ju lusten lite upp och ner, man känner sig inte så attraktiv plus att man i början mår fysiskt kasst. Jag tycker att det är viktigt med sex, men inte hur otfa, det är en bit jag aldrig vill göra mig av med, det ger extra energi :D
BildBild

Bild
Användarvisningsbild
EW
Alltid online

Inläggav Gellis 22 apr 2010, 13:32

eftersom Isabell nästan aldrig har sovit hela nätter och ofta har sovit inne hos oss har vi sällan kunnat ha sex, ingen av hos kan med att ens försöka när hon är i samma rum.
Användarvisningsbild
Gellis
Alltid online

BF: 100406
Status: två barns mamma

Inläggav Ellas pappa 22 apr 2010, 14:43

Tycker helt klart att det blivit mindre sexigt! Även om lust finns så är det andra saker i omgivningen som gör att det inte är samma sak längre.
Pappa till två underbara tjejer!
Användarvisningsbild
Ellas pappa
Alltid online

Inläggav Therese1983 27 apr 2010, 17:48

Hej!
Vi har varit ett par i 11 år, vi har 2 barn 6 och 7 år gamla (snart). Efter att vi fick barn så har sexlivet blivit bättre och bättre och nu är det helt klart bäst. Vi tar oss helt enkelt tid på kvällarna när barnen sover, stänger av tv:n och bara myser.
Dotter född 2003
Son född 2004
Ma 24/2-2010 v 12
Ma 10/7-2010 ca v 10-12
Son född 2011
BildBild
Therese1983
Alltid online

BF: 110914
Status: Gravid med barn nummer 3!

Inläggav stajners 30 apr 2010, 22:15

För mej har sex alltid varit jätteviktigt men så är det tyvärr inte för min sambo. Han är av den ovanliga typen (så som många kvinnor nog är av mer än män) som allra helst inte har sex. Han har alltid varit sån i sina förhållanden och det blir snarare ett problem.
Jag tjatade ofta att jag ville ha sex innan vi fick barn, men han vill väldigt sällan. Nu är det inte lika viktigt för mej sedan vi fick barn (eller under graviditeten), men jag får fortfarande tjata och det gör ju inte direkt att han blir tänd och det kan jag förstå. Jobbigt och frustrerande så jag vet exakt hur många män kan ha det, fast det är tvärt om i vårat förhållande.
Bild Bild Inga fel enligt utredning
MF 30/4 2011, v 6
MF 22/2 2011, v 13 (trots levande foster)
MA 16/9 2010, v 9 (fostret dött v 7)
stajners
Alltid online

Status: Stolt tvåbarnsmamma!

Inläggav Darya 30 apr 2010, 22:29

Min man vill helt klart ha sex oftare än jag. Oftast handlar det om att jag är trött, men sen förlossningen har jag också varit orolig över att det ska göra ont. De senaste gångerna har det gjort mindre och mindre ont så jag börjar bli mer bekväm med det. Innan jag blev gravid hade vi sex jämt :D

Men man kan ju göra andra saker än penetrering, haha! Jag tycker att det är viktigt med sex, men inte det allra viktigaste. Så länge man fortfarande är attraherade av varandra och har förståelse för att sex inte kommer i första hand när man har en liten bebis så tror jag att det ordnar sig. Det blir ju mer och mer ju större hon blir.
http://daryamk.blogspot.com

BildBild

BildBild

mf - 13/7 - 2011, vecka 6
Användarvisningsbild
Darya
Alltid online

BF: 120418
Bor: Malmö
Status: Gravid

Inläggav elininorr 11 jun 2010, 05:55

Så ofta det bara går =)

var orolig att det skulle kännas konstigt efter förlossningen och dessutom orolig att man skulle skada något. Ganska nybliven mamma och det är första barnet så då var man lite orolig.
Men efter 2 veckor blev vi lite sugna på att prova och efter det så blir det så gott som varje dag.
Sex är skönare efter graviditeten än annars så vi har gärna sex så ofta som möjligt ! =)
Jag är mer bekväm med min kropp och min man blir också mer sugen när han märker hur bra jag mår =)
Sen hjälper det att man har en baby som sover mycket ;)
elininorr
Nykomling

< Återgå till Relationen & samlivet

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm