-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
föräldrarpenning efter 6 månaders arbete???
3 inlägg • Sida 1 av 1
föräldrarpenning efter 6 månaders arbete???Hej hej!
Jag är nu hemma med barn nummer 1 och får lägsta nivå på föräldrarpenningen, eftersom jag av olika anledningar inte arbetade året innan barnet föddes. Vi vill gärna försöka få ett till barn snart, men jag skulle gärna vilja höja föräldrapenningen tills dess! (Såklart!) Vad jag förstår så måste jag arbeta 6 månader innan födseln. MÅSTE det vara heltid? Skulle det funka om jag arbetar: Månad 1: 50% Månad 2-5: 100% Månad 6: 80% Månad 7: Barnet föds... Kan jag då räkna ut föräldrarpenningen på dessa timmar?? (Jag kommer alltså inte ha ett fast jobb, utan springvickar och kan inte räkna med heltid hela tiden...) Tacksam för svar!
Re: föräldrarpenning efter 6 månaders arbete???är det inte 1 år?
jag har jobbat och pluggar innan och det räcker inte till ersättning alls.. ja förutom 180 kr per dag eller vad det är, vilket ger 4300 kr i mån eftersom jag tar varje dag och det räcker ca 6 mån..yey eller nått
Re: föräldrarpenning efter 6 månaders arbete???Till mig sa FK att det räckte med att arbeta minst 6 månader för att SGI:n skulle höjas. Om det var heltid minns jag inte..
Men lättast är ju att ringa FK och fråga. Risken finns ju att du inte orkar jobba så mycket som du vill/tänkt. Och då kanske det är bra att jobbat 6 månader först och sen börja med bebistillverkningen. Då är du ju garanterad högre SGI iaf. Men det är bara vad jag hade gjort! Lycka till!
3 inlägg • Sida 1 av 1
|