-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Förkylning på bebis
3 inlägg • Sida 1 av 1
Förkylning på bebisVårt hjärta har fått en rejäl förkylning. Och herregud vad det är jobbigt att höra. Inatt hostade hon varje gång hon fick svårt och andas och öppnade då munnen efter ett tag och andades därigenom.
Vi kör med näsdroppar och nässugen emellanåt. Vår barnmorska sa till oss att använda bröstmjölk i näsan, vilket 1177 sa strängt att vi absolut inte skulle göra då detta blir bara sämre av. Jag trodde även att risken för RS virus blivit mindre men det har det tydligen inte enligt 1177. Det kan man få året om. Så nu skulle vi hålla koll på om allmäntillståndet blir sämre då ska vi söka akut. Grejen är ju att nu är man ju väldigt nojjig istället. Funderar på om hon inte sover mer än vanligt. är hon sämre i allmäntillståndet eller som vanligt. Man blir ju knäpp. Är det "bara" förkylningen som gör henne dåsig och glansig i ögonen. My god man är ju ständigt orolig med bebisar verkligen.
Re: Förkylning på bebisUsch så jobbigt när de är små och sjuka.
Märkligt det där med bröstmjölken, har hört förut att 1177 avråder men sen har jag hört barnläkare som säger att det är det bästa. Ja håll koll på allmäntillståndet, om hostan blir värre eller hon slutar att äta så hade jag nog åkt in. Att hon sover lite mer än vanligt tycker jag inte att du behöver oroa dig för. Hoppas att den lilla kryar på sig!
Re: Förkylning på bebisVår dotter blev förkyld när hon var en vecka, och fick RS vid sju veckor. När hon var förkyld körde vi med bröstmjölk i näsan, funkade jättebra. Var vår bm som sa det till oss. Dom hostar och väser när dom andas. Är jobbigt när dom är förkylda, men är bara kämpa på med nässug och näsdroppar/bröstmjölk.
Vid RS så får dom slem i hela halsen, så låter som dom ska kvävas. Vår dotter hostade även upp slemklumpar. Vi åkte in då vår dotter slutade att äta, vilket dom kan göra ibland då slemmet i halsen gör att dom inte vill äta.
3 inlägg • Sida 1 av 1
|