Förstår din oro. Sånt man tänker på redan innan barn nr 2 blir gjord

Är det svärföräldrarna som skulle ta hant om henne? Du har väl bra relation med dina svärföräldrar? Kan inte du bara fråga när din sambo inte är med? Lägga upp det för dom så att de är med på det och sen kanske de kan få din sambo att ändra tankesätt tänker jag.
Jag hade iaf pratat med min svärmor och bett henne föreslå det för då tror jag att min sambo hade tyckt det var en bra idé. Haha! Man får köra en lite fuling

Jag hade absolut inte velat köra upp en skönt sovandes Svea mitt i natten om det skulle bli då. Är ju bättre att de får fortsätta sova i lugn och ro. Blir ju bara stressigt och oroligt för dem att bli uppkörda och sen få bli lämnade ngn annan stans. Sen finns ju redan allt som behövs till ens barn i hemmet. Man glömmer ALLTID ngt viktigt om man inte hunnit tänka i lugn och ro på vad som behövs tas med.
Ni som ändå varit med om ett litet kaos när Nathalie föddes också. Nu ska det ju inte behöva bli så igen men man måste ändå tänka "om det händer" så att ni har allt planerat för henne.
Du har några veckor på dej att övertala honom. Så jag hoppas du lyckas!!