-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Förlossning på g..?
3 inlägg • Sida 1 av 1
Förlossning på g..?Hej!
Jag har en liten fråga angående förvärkar och så. Jag är i vecka 34+3 och jag har börjat få en så konstig känsla i magen! Det är framför allt på kvällen som det vart, då jag har känt att magen blir hård och så. Men nu har de börjat göra ont. Som mensvärk och så känns det som om jag måste springa på toaletten stup i kvarten. Jag tänkte först att det var förvärkar så jag ställde mig i en varm dusch. Men det blev bara liite bättre och så fort jag gick ur så gjorde det ont igen. Men det är liksom inte "aj jävlar ont" utan mer "oj, vad är det som värker?" Och nu på morgonen har det fortsatt att komma då och då vilket det inte har gjort innan. Sen har jag en känsla av att det kommer vara dags snart, så vad tror ni? Är det bara min hjärna som spelar mig ett spratt eller är det förvärkar? Är det i såfall "farligt" att få onda förvärkar tidigt? Och riktiga värkar har jag ju fattat att man känner när det är på riktigt..
Re: Förlossning på g..?Låter ju som sammandragningar plus mensvärk. Alla är ju olika så det kan ju vara förvärkar också.
Tycker det är bättre att ringa en gång för mycket än en gång för lite till förlossningen, prata med dem. När har du BMbesök nästa gång?
Re: Förlossning på g..?Jag har känt precis samma som dig de senaste veckorna. Molande irriterande "mensvärk". Nu har det börjat komma oftare och göra lite mer ont än tidigare, men fortfarande endast "hm vad är det som värker" känsla, gör inte jätteont.
Jag är nu i vecka 40 (39+1) och bara väntar på att förlossningen ska sätta igång. Orkar inte vänta längre Mina förvärkar (om det nu är det) började ungefär samtidigt som dina, och läkaren sa att det inte är farligt. Hon menade att varje liten värk är ett steg närmare än förlossningen och om det börjar tidigare kan förlossningen bli lite lättare. Men jag vet inte... Alla säger ju att man märker när det är riktiga värkar, men det känns så svårt att veta! De kan väl endå börja med lätta värkar som inte gör så ont i början?
3 inlägg • Sida 1 av 1
|