-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Förlossningen är nära nu, men hur nära egentligen!?
22 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Förlossningen är nära nu, men hur nära egentligen!?I måndags så vaknade jag med svag värk, tänkte att det vara bara förvärkar men det höll i sig och värkstyrkan stegrades upp.. Vid fem så ringde jag till förlossningen för att höra vad dom tyckte att jag skulle göra, dom sade att det lät som om det vore bra att jag kom in så dom fick kolla.
Väl inne konstaterar dom att livmodertappen är utplånad och att jag har öppnat mej 3 cm, sammandragningarna kommer lite oregelbundet dock så dom tycker att jag kan åka hem och sova hemma över natten (om det inte skulle bli värre). Får två panodil, två bricanyl (för att livmodern ska slappna av) och ett sömnpiller.. Åker hem.. Vaknar morgonen efter, svaga värkar som stegrar snabbt. Går ut och går en riktig långpromenad som gjorde värkarna ännu starkare men än så länge så är det inte regelbundna. Går och lägger mej på kvällen, undrar om jag ska kunna somna ..men nog gick det nog! I morse då jag vaknade så var det samma sak, svaga värkar som stegrar och stegrar i takt med timmarna.. Jag håller på att bli tokig nu, varför i hela friden kan jag inte få regelbundna sammandragningar? Orkar inte gå och ha ont så här nå mer nu, kommer ju vara knäckt då jag väl kommer in på förlossningen!! Det ända barnmorskan på förlossnings avd. säger är att lillen kan komma i natt lika väl som om någon vecka.. KUL!! Suck, aja lika bra att gå på en promenad idag också. Jag ger mej inte, har det startat så ska det tamefaan fortsätta i normal takt också inte pausa! Ska kanske vara glad att jag har bara 7cm kvar att öppnas (om ens det, var ju i måndags dom mätte det så om jag har tur är det ännu mer öppet nu).. Ha det bäst allihopa.. Kraaamaaar
inte roligt alls att ha ont, vila upp dig så mycket du kan inför förlossningen. det sätter snart igång ska du se
SweetMary: Att det är.. Allt jag önskar mej nu är ett konkret bevis på att jag kommer någon vart och inte bara står och stampar på samma ställe. Om vattnet skulle gå skulle jag vara överlycklig (men med min tur så går väl det inte fören jag kommer in på förlossningen om sisådär 750 år!!)
Taaack, det det tror jag verkligen att jag behöver! Hur känns det för dej då? Du har ju inte heller långt kvar? Kraam
Peach, tydligen..(tycker det är jätte konstigt) dom sa att eftersom jag inte har gått in i v.38 så vill dom inte hetsa på förlossnings förloppet utan det är bäst om det går helt på naturlig väg. Så det är nog bara att vandra på här hemma och hoppas på att det ska hända något mer..
Om både du och mannen har lust kan ju en liten "färdknäpp" göra susen...Har bra erfarenhet av det själv
Madde: Håller tummarna att det ska starta för dej då..
annyman: Hihi, tänkte tjata till mej det sedan när han kommer hem!
22 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
|