-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Förlossningsbilder
18 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: FörlossningsbilderHej,
Vilken rolig tråd Mitt vatten gick på tis morgon den 19 maj, på min 30års dag, men inget hände direkt bara några enstaka värkar under dagen. Åkte in på natten sen då värkarna blivit täta och ganska kraftiga, var bara öppen 1cm så ja fick en sovdos. Vid 10 tiden dagen éfter fick jag värkstimulerande då det inte satte igång igen, hade dock öppnat mig till 4cm under natten. Började få ont ganska omgående, stod ut till 13 ungefär utan lindring då jag fick avsmak för lustgasen innan jag ens provat, så då fick jag EDA, vilken befrielse, vid ca 15 eller runt där började det trycka på och jag var öppen 8cm fick tillstånd att trycka på när värkarna kom, skönt. Vid ca 17 tror jag, började dom märka att allt inte stod rätt till och vi fick heltplötsligt inte krysta längre. Förstod inte då vad det var frågan om, bara att jag skulle andas igenom krystvärkarna (lätt,hm) och absolut inte trycka på, bm följt av läkare var och kände på mig stup i ett. Vid 20 är jag så trött av alla värkar och inget kryst, läkaren bestämmer sig för akut snitt och säger att jag bara är öppen 5.5cm, är lite groggy men fattar att det inte är bra eftersom jag några timmar tidigare varit öppen 8cm. Upp på op och 20:58 kom han ut, blev sövd tillslut då bedövningen inte tog. Det visade sig att han låg i vidöppen hjässbjudning tror jag det heter, näsan upp och pannan först, och jag var helt enkelt inte tillräckligt bred för det så när jag krysta åkte han upp istället för ner och livmodermunnen svullnade till. Ja det blev långt här men nu kommer lite bilder allafall
Re: FörlossningsbilderVad roligt att se era bilder! Jättefina små underverk och mammor!
Det känns så overkligt att jag kommer att ligga där och klämma fram en bebis snart...
Re: FörlossningsbilderSåg nu att jag hade missat en bild, den 4:e. De två sista är ju bild 5 och 6. Så lägger ut denna bilden också. Första mötet med Svea på utsidan. Ganska viktigt
Kul att se flera andras bilder!
Re: FörlossningsbilderNu har jag äntligen knåpat ihop min förlossningsberättelse!
naer-vaerldens-finaste-julian-kom-jaettelangt-32180.html
18 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
|