-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Förlossningsbrev?
10 inlägg • Sida 1 av 1
Förlossningsbrev?Borde man skriva det kanske?
känns på något sätt som att barnmorskorna på förlossningen kommer tycka att man är "överspelad" om man gör en sådan. Ska den förresten tas med när det är dags att föda eller ska den skickas in?
Hej!
Det är absolut inte överspelat att skriva ett förlossningsbrev. Barnmorskorna på förlossningen blir nog jätteglada om man skriver ett sånt så dom vet vem dom har inne på rummet, man lär ju kanske inte vara i stånd att berätta hur man vill ha det då... Min bm på mvc hjälpte mig skriva ett sånt, och det var hon som tog upp om jag hade skrivit det eller inte, så jag tror att dom tycker det är viktigt att man skriver ett sånt - ta hjälp av din bm om du tycker det är klurigt!!! Jag skulle ta med mig mitt när jag åkte in - men kolla med din bm vad som gäller där du bor. Må så gott
Jag skrev ett förra gången och lämnade till förlossningen några veckor innan. När det sen var dag och jag ringde kunde de plocka fram det innan jag kom in. Funkade jättebra och det ska jag göra denna gången med.
jag skrev inget.... barnmorskorna kollade med mig när vi kom in och tog det som det kom.... det funkade jättbra...
jag kommer inte skriva nåt nästa gång heller för det kan visa sig att det inte alls blir som man tänkt ändå och då blir man inte besviken.... =)
10 inlägg • Sida 1 av 1
|