-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Förlossningsrädsla
6 inlägg • Sida 1 av 1
FörlossningsrädslaHejsan, är superny här men måste ju säga att detta är den BÄSTA baby/gravid sajt jag har hittat! Tillbax till ämnet då, jag är inte gravid, men känner hur det pirrar i livmodern varje gång jag ser ett barn! Men jag är alldeles för rädd för att ens bli gravid. Vill gärna ha kontakt med andra tjejer som har/har haft samma problem som jag. Jag är i princip rädd för det mesta som har med att föda och bli mamma, men jag längtar sååå. Jag får panik bara jag tänker på att ligga där och ha så ont att jag inte vet vad jag ska ta vägen, att blotta mig för okända människor som kanske tom kommer att ignorera mig och mina behov. Som ni förstår e jag riktigt orolig och ska ta kontakt med en BM som borde remitera mig till nån aurora klinik, men kan vara skönt att prata med någon i samma sits. Kram på er och en underbar sajt har ni alla byggt upp! // Linda
Välkommen hit!
Jag tycker verkligen att du ska ta kontakt med någon, ex en barnmorska, som du kan prata med och berätta hur du känner osv. Jag kan ibland känna mig helt panikslagen och livrädd inför förlossningen, ibland skitförbannad över att min sambo varit med om förlossning förut och ibland känner jag att det blir som det blir, m.m. Jag längtar verkligen efter vår bebis och längtar verkligen ibland efter förlossningen för jag vill se hur jag agerar,min sambo osv. Igår fick jag panik när jag stod och skalade morötter då en tanke slog mig att "det här klarar jag inte! Jag vet ju fasen ingenting! Hur ska jag kunna klä på en liten sprattel?!" Sen kom en andra tanke" men Rebecca, hur många gånger har du inte suttit barnvakt och klätt på en sprattelbebis,bytt blöja osv..Det här klarar du!" Kanske inte alls hade med saken att göra..Men du får gärna skriva till mig om du känner att du vill få ur dig saker,tankar m.m. Hoppas det lättar för dig! Har inga tvivel alls på att du kommer bli en bra mamma!!! Styrkekramar!!!
Yeva, försök få kontakt med en aurora klinik, har själv varit och pratat med dom på DS. fantastiska. och konstigt nog kände jag precis som du innan jag var gravid men när jag vart gravid ändrades plötsligt allt. Jag kunde riktigt se fram emot förlossningen och ammning (tyckte det var dö äckligt att bli rörd på bröstvårtorna).
Tror att det är en sån där grej där man bara måste våga förlora kontrollen för en stund och våga chansa och bara gå with the flow så att säga och lita på andra vid förlossingen. Hmm när jag läst ditt inlägg låter det som att du är rädd, inte för själva födandet som faktiskt inte gjorde ont alls
Sedan ÄR det en ENORM förändring i början. Första 2 veckorna var rena helvetet! Så är det nog för 95% som får hem sitt första barn. Det kan man tyvärr inte träna sig inför förens den dagen kommer
Ni e såååå underbara! Tack för alla fina ord och ips, känns så skönt att det kommer från nån som inte sitter framför ett skrivbord, fastän den ändå kan vara bra att prata med en kurator.
Beccy, varför blir du sur på din sambo för? Min samo har 2 barn sen tidigare, och när jag har förklarat, lr försökt, för honom att jag verklige e rädd, då små ler han ochsäger, men det e ju alla. Jag tror inte han riktigt förstår och det kan göra mig så arg samtidigt rädd, tänk om jag får panik nån gång under min graviditet/ förlossning, hur ska han då kunna hjälpa mig om han inte förstår! Tack än en gång på er !! *bamsekram*
6 inlägg • Sida 1 av 1
|