Hormoner till tusen?? Jag vet inte men jag är sååå sugen på att förlova mig med min älskade sambo, visa att det är vi liksom. Hjälp! Börjar jag bli tokig av alla gravidhormoner redan?
Jag och min sambo träffades på nätet för snart exakt ett år sedan, träffades ganska snabbt och flyttade ihop en vecka senare, har levt lyckliga ihop sedan dess och i julas fick vi den största julklappen man kan tänka sig, ett positivt gravtest. Tyvärr var det inte bara lycka i allt i och med att det var oplanerat, inga fasta inkomster och ett förhållande på 9 månader.. I vilket fall som helst så Hade vi diskuterat barn tidigare och när det skulle passa osv, så vi sa att vi kände att allt var så rätt i övrigt att vi valde att behålla och nu är jag några dagar in i v.17
Detta lilla barn är ju som ett tecken på att det är Vi och att vi nu bor i ihop och vill leva resten av våra liv med varandra, vilket vi har sagt till varandra men jag känner att en ring på fingret visar det Lite mer än ett barn. Fråga mig inte varför.
Problemet är bara att han har varit förlovad tidigare, ett halvår sedan gjorde de slut. Så han vill ju inte förhasta sig igen, även att han Har sagt att han vill leva med mig. Jag däremot, som inte har varit det, och Verkligen känner att detta är mannen i mitt liv har frågat lite sådär om inte han vill förlova sig med mig, men nu säger han bara att "barnet ska komma ut och allt ska gå bra så får vi se sen, en sak i taget"
Måste man ta en sak i taget??
Är det fult av mig och köpa ringar och sen fråga? Jag har ju frågat utan ringar och då är det ju ett tveksamt nej jag får...
Är det alla mina hormoner som får mig att vilja förlova mig och tänka på giftemål eller varför kommer alla dessa starka känslor Just Nu??
En tanke har ju varit att det kanske vore bra för barnets skull att vi är lite mer juridiskt bundna till varandra.
Eg hade jag ju velat att han skulle gå ner på knä och fria men jag vet inte om jag har tålamod till det

Hjälp! Nån mer i samma situation eller som har varit?