Annons:

Förskolepersonalen klarar inte min son, nu ska HAN utredas!!

Diskutera vardagen på förskolan, om förskollärare och andra föräldrar.

Förskolepersonalen klarar inte min son, nu ska HAN utredas!!

Inläggav godishanna » 17 jan 2015, 00:38

Min precis 4 år fyllda kille är ett busfrö, ett ganska krävande barn, väldigt trotsig och med mycket vilja. Han får utbrott men visar ofta empati och är en fin storebror. Visst har vi det väldigt tufft med honom ibland också men tycker ändå att förskolepersonalen kundebehandlat honom på ett annat sätt. Först bemötande, man hälsar väl på barnet och föräldrarna när de kommer? Sedan har man väl koll på när barnen går på toa? V har kommit hem med skitiga kalsonger för att han inte fått hjälp att torka sig, enligt honom har han ropat men de är upptagna!!!! Min man hörde honom gråta på toa när han skulle hämta vid ett tillfälle - alltså tyr han sig inte till någon där när han är ledsen. Han fick inte gå ut en dag för att han inteville plocka undan först - rätt straff? Tilläggas att de anser att 40 min ute är lagom mycket en fin fm... En dag ville han inte gå in, han ville gunga - besvärligt barn. Nja förståligt, han hade väntat länge på sin tur och sen var det försent och han hann inte gunga. En dag kom jag sent till hämtning (10 min är det senaste jag någonsin varit) då satt han i hallen och grät och kämpade med kläderna - men hur kunde de veta att jag inte satt fast i trafiken med urladdad mobil i ytterligare en halvtimme? Skulle han sitta där och svettas då?
Mä han är en unge med en trolig bokstavskombination? Eller är det en ursäkt för att de inte skabehöva erkänna att de brister i sin kompetens?
Han får utbrott! Ja konstigt? Han är 4! Han ska utredas av specialpedagog men de kan inte förstå varför vi vill ha ett enskilt samtal med denna...
Nästan alla barnen på förskolan känner V och ser glada ut när han kommer. Personalen på storbarnsavd tycker det ska bli kul när han flyttar upp i höst. På Vs avdelning tycker de att han är besvärlig..
Vägg i vägg går lillebror. Där hälsar de när man kommer...
Lillebror Alve född 130703
Bild

Sötaste Vidar född 110112
Bild
Användarvisningsbild
godishanna
Alltid online

Bor: Hurva

Mitt Krypin

Re: Förskolepersonalen klarar inte min son, nu ska HAN utredas!!

Inläggav SdF83 » 17 jan 2015, 04:05

Usch va illa berörd jag blir när jag läser ditt inlägg :cry: . Stackars pojke. Har inga råd att ge mer än att ni tar upp detta med rektorn på förskolan och hoppas på lite förstående och hjälp. Verkar som de medvetet väljer att ignorera eran son vilket absolut inte är OK :x
Hoppas ni får hjälp och att löser sig till det bästa.
♡ BF 2016
♡Flicka 2013
♡Flicka 2010
Användarvisningsbild
SdF83
Stammis

BF: 100216
BIM: 0306
Status: I väntans tider

Mitt Krypin

Re: Förskolepersonalen klarar inte min son, nu ska HAN utredas!!

Inläggav Mysmonstret » 19 jan 2015, 12:53

styrkekram. Låter ju som att det är personalen som brister, inte din son.
Carl född 140321.
Användarvisningsbild
Mysmonstret
Alltid online

Bor: I hus
Status: Son född 140321

Mitt Krypin

Re: Förskolepersonalen klarar inte min son, nu ska HAN utred

Inläggav godishanna » 05 feb 2015, 20:43

Har träffat specialpedagogen nu och det känns mycket bättre. Hon har förklarat hur hon kommer att jobba och det verkar vettigt. hon frågade också oss hur mycket förtroende vi har för personalen. Det kommer kanske något gott ur detta :)
Lillebror Alve född 130703
Bild

Sötaste Vidar född 110112
Bild
Användarvisningsbild
godishanna
Alltid online

Bor: Hurva

Mitt Krypin

Återgå till Förskolan
Annons: